Vijećnici skupštine Splitsko -dalmatinske županije na današnjoj sjednici saznali su da bi Dalmaciju u idućih desetak dana mogao posjetiti predsjednik Vlade Tihomir Orešković.
Najavio je to župan Zlatko Ževrnja odgovarajući na pitanje što županija čini kako bi pomogla poduzetnicima, inovatorima i perspektivnim tvrtkama koje imaju svjetski poznat brend. Župan je istaknuo kako je tu na prvom mjestu državna razina i dodao:
Prikupili smo sve podatke svih općina i gradova o napuštenim vojnim objektima i drugim neiskorištenim nekretninama na njihovom području, ali isto tako smo prikupili i sve pravomoćne građevinske dozvole za sve važnije projekte. Napravili smo katalog koji smo poslali Vladi, ali uručit ćemo ga i premijeru čiji posjet očekujemo u idućih desetak dana kako bi mu na terenu sve pokazali.
Tom prilikom predsjednik Vlade možda će posjetiti otok Hvar i uvjeriti se u neadekvatno i nesigurno prometno rješenje za povezivanje sjevernog i južnog dijela otoka, zbog kojeg su nedavno prosvjedovali mještani . Bio je to prijedlog u aktualnom satu vijećnice HSLS-a Anite Šimac Rako:
Ja bih zamolila ako ga mogu sjest u auto , pa provozat od Hvara makadamskom cestom preko Dubovice do Sv.Nedilje i u povratku proći kroz tunel Zavala-Pitve, bit će mu sve jasno.
Vijećnica Rako je imala i još jedan prijedlog:
Bilo bi dobro na jednoj od idućih sjednica napraviti video prezentaciju stanja cestovne infrastrukture na Hvaru, pa recimo prikazati vijećnicima ,koji to nisu vidjeli, makadamsku cestu Dubovica-Sve.Nedilja ili pak glasoviti tunel Zavala-Pitve.
Župan Ževrnja joj je odgovorio kako se tom cestom provozao više puta:
Pokušat ćemo u skoroj budućnosti uložiti nekih milijuna kuna u zemljane radove da imamo makar kakvu-takvu alternativu.
Nino Vela iz Županijske uprave za ceste složio se s ocjenom vijećnice Rako o stanju te ceste, te dodao kako su pokrenuli projekt ceste Dubovica-sv.Nedilja i ishodili lokacijsku dozvolu, Međutim vrijednost izgradnje te ceste je 25 milijuna kuna što je pola ukupnog godišnjeg proračuna ŽUC-a.
Bilo bi najbolje napraviti novi tunel, ali to je najskuplja građevina u cestogradnji i za sada smo određenim intervencijama podigli stupanj sigurnosti prometa kroz postojeći tunel. -dodao je.
Osnovni prihod ŽUC-a je samo naknada od registracije vozila iznos koje se nije mijenjao zadnjih 10 godina , istaknuo je , a Nacionalna udruga županijskih uprava za ceste otvorila je razgovor s resornim ministrom kako bi uspjeli naći održivi sustav kojim bi dobili više sredstava za realizaciju projekata.