Treći područni ured pučke pravobraniteljice otvoren je u Splitu krajem rujna ove godine. Od tada ga je sa svojim problemima posjetilo više od 300 Splićana i stanovnika okolnih mjesta i gradova, što u uredu ocjenjuju velikom brojkom.
Upravo je bolja dostupnost građanima bio jedan od razloga za njegovo otvaranje u drugom hrvatskom gradu po veličini , ali to je ujedno bila i preporuka Međunarodnog koordinacijskog odbora UN-a, rekla nam je jedna od dvije savjetnice u uredu pučke pravobraniteljice:
Nekad je puno lakše podjeliti problem uživo, nego li telefonski, putem mail-a ili pošte, a s druge strane kroz unaprjeđenje suradnje sa policijom , udruge civilnog društva i slično, prisutnost područnih ureda je veliki plus u poticanju suradnje s lokalnim sudionicima.
Zanimanje građana je veliko, Mirela Butorović rekla nam je da se iz toga može zaključiti kako problema ima dosta, bilo u zakonima ili njihovoj primjeni. Što je to što ih muči ?
Dugotrajnost pravosudnih i upravnih postupaka , dosta građana se žali na sama zakonska rješenja. O tome bi se moglo razgovarati s pravne dimenzije koliko su pritužbe osnovane, jer ponekad građani drugačije doživljavaju sam sustav regulacije zakona. Radno-pravni odnosi, recimo nezakoniti otkazi, povreda prava iz radnih odnosa, a ono što je veliki problem hrvatskog društva to su ovrhe,tu isto imamo dosta pritužbi.
Uredi u Osijeku i Rijeci rade već godinu dana , a na osnovu pritužbi građana pravobraniteljici su predložili otvaranje više od 400 predmeta.
Pokrećemo ispitni postupak u kojem tražimo očitovanja od nadležnih tijela. Ukoliko se ustanovi da su navodi iz pritužbe osnovani u tom slučaju šaljemo prijedloge, upozorenja i mišljenja na određene radnje državnih tijela. Ukoliko tijelo ne postupi po našim prijedlozima ili upozorenjima, možemo obavijestiti hijerarhijski neposredno nadređeno tijelo, a ukoliko i ono to zanemari u konačnici možemo obavijesti i Vladu i Sabor RH.
Najmoćnije “oružje” su godišnja izviješća koja pučka pravobraniteljica podnosi Saboru s preporukama za riješenje problema i unaprijeđenje sustava, a svojevrsne ulazne podatke daju upravo građani:
Utorak, srijeda i četvrtak od 9 do 12. Mogu nam se obratiti i telefonom na broj 682 981. Pozivamo ih ukoliko smatraju da su oštećeni nekim postupkom državnih tijela da nam se slobodno jave, pa ćemo im pokušati pomoći i nekako riješiti nastalu situaciju.
Područni ured u Splitu nalazi se na Mažuranićevom šetalištu 8 a.