Bilo da je riječ o povratku u mladost, kolekcionarstvu ili trendu – vinil u zadnjih deset godina u svijetu, odnedavno i u Hrvatskoj, dobiva sve veći broj poklonika, a glazbeni znalci predviđaju da bi u budućnosti uz ‘streaming’, kao potencijalno dominantnom načinu distribucije i slušanja glazbe za masovnu publiku, ta crna plastična ploča s rupom u sredini jedina mogla opstati kao nosač zvuka zahvaljujući strastvenim kolekcionarima.
Agencija Nielsen Soundscan u izvještaj “The State of Music 2015” iznosi da je lani prodano 11,9 milijuna vinila, dok je prije deset godina, 2005. prodano 12 puta manje – niti milijuna vinila.
Ne zaostaje ni rast prodaje gramofona. Kompanija HMV koja se bavi prodajom multimedijalnih uređaja, izvijestila je da je u predbožićnom razdoblju preko interneta prodavala po jedan gramofon u minuti, a i Amazon je izašao s podatkom da je kod njih gramofon bio najprodavaniji audio uređaj za tih blagdana.
Bez obzira na cijenu vinila koja u dućanima zna doseći cijenu višu od sto eura, tržište vinila nesumljivo ima svoje kupce.
Hrvatski diskografi i vlasnici second hand i specijaliziranih glazbenih dućana navode da trend porasta prodaje vinila postoji zadnje tri do četiri godine. (Hina)