Nacionalna kampanja sprječavanja maloljetničke konzumacije alkohola kreće 15. studenog. Cilj je podizanje svijesti o nužnosti poštovanja i provedbe zakona kojim je zabranjena konzumacija i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina.
Predsjednica Odbora Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a Tina Puhalo Grladinović kazala je za Radio Dalmaciju: “Zakonom je zabranjeno mladima, odnosno mlađima od 18 godina, prodavati alkohol. Međutim, svi znamo da to u praksi i nije tako. Jako puno ljudi taj zakon ne provodi i nije mu dosljedan. Poruke koje mladi dobivaju od nas odraslih nisu dosljedne. S jedne strane im govorimo da alkohol nije dobar, s druge strane oni taj isti alkohol vrlo lako mogu kupiti. Ova kampanja ima upravo za cilj educirati javnost da poštuje tu dobnu granicu. Kada mladi konzumiraju alkohol potencijalne posljedice su jako ozbiljne za njihov razvoj.”
Trendovi učestalosti pijenja alkohola u snažnom su porastu. U zadnjih 12 mjeseci 85 posto učenika u Hrvatskoj je barem jednom pilo alkohol, 31 posto u trgovini je za sebe kupilo pivo, a 24 posto vino.
“Mi ovom kampanjom želimo poručiti da djeci ponekad treba reći ne a to ja definitivno situacija kada ste u prilici djeci prodati alkohol. Provoditi ćemo kampanju educiranjem i podizanjem svijesti kod prodajnog osoblja. Na prodajna mjesta ćemo postaviti plakate, a prodavači i konobari će dobiti bedževe kako bi u presudnim trenucima bili dosljedni”, kazala je Tina Puhalo Grladinović.
Osim sprečavanja prodaje i konzumacije alkohola maloljetnim osobama, cilj kampanje je i podizanje svijesti javnosti o štetnosti zlouporabe alkohola u bilo kojoj dobi. Kampanja “Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne“, koja će se provoditi na 1000 prodajnih mjesta i kafića u cijeloj Hrvatskoj, kreće 15. studenog, a trajat će do kraja godine.