Svjetski poznat američki servis Uber, koji putem aplikacije spaja putnike i slobodne vozače u samo nekoliko klikova na pametnom telefonu, dolazi u Split.
Ovaj vikend nudi besplatne vožnje , limit je 75 kuna, a više o tome saznajte na www.uber.com
Danas je to najavio generalni direktor za Hrvatsku, Davor Tremac na SHIFT konferenciji koja je otpočela u splitskom kazalištu, gdje je i predstavio tu tehnološku platformu koju koristi nebrojeno mnogo ljudi u 450 svjetskih gradova. Tremec je posjetiteljima konferencije ispričao kako je Uber razvijao svoje poslovanje u preko 60 zemalja svijeta u 5 godina postojanja, a nama što očekuje u Splitu :
U tijeku su pregovori i razni razgovori, nama je zanimljiva turistička sezona, pogotovo zbog velikog broja turista, a većina onih koji dolaze u Split, dolaze iz gradova u kojima već postoji Uber. Već na aerodromima oni otvaraju aplikaciju i gledaju je li Uber u tom gradu.
Splitski taksisti neće dočekati Uber s dobrodošlicom, no direktor Tremac uvjeren je kako neće biti problema:
Važno je napomenuti da Uber nije konkurencija taksistima. Svi su dobrodošli prispojiti se na našu aplikaciju. U Zagrebu smo već 6 mjeseci i imamo puno slučajeva da taksisti kada misle da neće biti dovoljno vožnji sa stajališta jednostavno se spoje na aplikaciju i voze preko aplikacije. Reakcija korisnika i vozača partnera je odlična, rastemo iz tjedna u tjedan i možemo reći da i građani i turisti koriste Uber, već je 65 nacionalnosti koristilo Uber u Zagrebu.
Kad su prošle godine dolazili u Zagreb, bilo je puno povika protiv njihovog dolaska, spominjalo se kako zapravo rade suprotno našim zakonima, no Tremac to opovrgava:
Naši vozači partneri bave se najmom vozila s vozačem, to je u Hrvatskoj legalno, a gradovi imaju zadaću to regulirati. Nisu to još napravili, tako da mi poslujemo unutar te regulative na razini cijele države. Sve agencije i kuće koje se bave transferima posluju unutar te regulative. U Hrvatskoj postoji Uber X , to je usluga gdje registrirane tvrtke ili obrti mogu prevoziti putnike kroz grad.
Uber ne posjeduje niti jedan automobil nego povezuje vozača i putnike, uz proviziju od 20 do 25 posto, pa i cijene prijevoza mogu biti daleko niže nego lokalnih taksista, a sve funkcionira ovako:
Čovjek koji zatraži vozilo prijavi se isključivo kroz aplikaciju, on vidi koje vozilo će doći po njega, vidi registraciju, ime vozača i njegovu sliku, kao i ocjenu kojom su ga drugi korisnici ocjenili. To je vrlo transparentan, cjenovno prihvatljiv i efikasan način prijevoza kroz grad. Kad se vožnja završi , nema plaćanja u automobilu, jer se direktono naplaćuje s kreditne ili debitne kartice unešene u aplikaciju. Svi naši vozači partneri su lokalne tvrtke od kojih većina koristi Uber samo kao dodatan izvor prihoda.
Neprofesionalni vozači ne mogu voziti za Uber, moraju biti registrirani kao tvrtka ili obrt za najam vozila, proći obuku i dostaviti sve potrebne dokumente, kaže nam Tremac.
Splitski dogradonačelnik Goran Kovačević iz medija je saznao da Uber dolazi u Split:
To ne spada pod izdavanje licenci odobrenja grada Splita. Nismo za sada s njima imali službeni sastanak, a sada imamo informacije da kao lokalna uprava i samouprava zakonski ne možemo regulirati tu situaciju. Vidimo da je mala uzbuna među našim taksistima, nadam se da će se sve regulirati u interesu naših obrtnika prijevoznika, a i građana i gostiju Splita, u skladu s pozitivnim propisima RH.
Uber je na slične probleme naišao u brojnim zemljama Europe, no upravo jučer je Europska komisija donijela smjernice da sva eventualna ograničenja vezana za nove internetske usluge moraju biti opravdana i razmjerna javnom interesu . Do kraja ove ili iduće godine najviši sud EU-a donijet će odluku o tome je li Uber prijevoznička ili digitalna tvrtka, odnosno potpada li pod pravila o kvalifikaciji vozača, cestovnih pravila i osiguranja.