Godina dana provedbe projekta “Moderne kompetencije za modernu gimnaziju” iznjedrila je 5 novih srednjoškolskih kurikuluma.
Cilj projekta je bio povećanje kvalitete gimnazijskog obrazovanja, a kurikulumi će se za sada primijeniti u splitskoj IV gimnaziji “Marko Marulić”, koja je i bila nositelj projekta , no bit će ponuđeni i drugim gimnazijama u Hrvatskoj.
Kurikulumi, odnosno nastavni planovi i programi iz područja prirodnih znanosti su fakultativni, a učenici su već sada pokazali veliko zanimanje za kurikulume Mirkoelektronika u fizici, Zvuk i biofizika slušanja, In vitro, Eksperimentarij, te Nutricionizam i mediteranska prehrana.
Aktivnosti i rezultati projekta predstavljeni su na danas održanoj završnoj konferenciji. Projekt je financiran sredstvima EU , partneri su bili splitski Medicinski , zatim Prirodoslovno-matematički fakultet, kao i Sveučilišni odjel za stručne studije. Ravnateljica IV gimnazije, Ninočka Knežević:
Oni su dodana vrijednost, jer naši učenici će koristiti ove programe za nastavak obrazovanja i bit će konkurentniji na tržištu rada, razmijenit će ova iskustva, a edukacija profesora i učenika se mogu implementirati u postojeći program opće gimnazije.
U sklopu projekta educirani su i nastavnici za izvođenje modernijeg oblika nastave umjesto klasičnog pristupa “ex catedra”, rekao nam je voditelj projekta Ivan Zelić:
Projektno poučavanje, aktivne inluzivne metode učenja i druge. U ovih 5 kurikuluma su izrađene vježbe kojima se prolazi program kako bi učenici shvatili kako funkcioniraju procesi , kako se izvode pokusi kako bi znali ostvariti svoje vizije upisom na fakultete iz STEM područja.
Napravljena je i internet stranica moderna-gimnazija.eu na kojoj su predstavljene sve aktivnosti projekta, objavljeni svi kurikulumi, te nastavni materijali i skripte za učenike.