Na konferenciji za medije održanoj u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta Split 5. listopada predstavljena je kazališna sezona 2016/2017.
Dvije operne, dvije baletne i šest dramskih premijernih naslova, čak deset koncerata na velikoj sceni, te dva nova naslova koja se s ambijentalnih pozornica Splitskog ljeta prenose na kazališnu pozornicu noviteti su predstojeće sezone.
Nit vodilja sezone nam je pitanje drugih i drugačijih, pitanje koje postaje temeljno ne samo za današnji trenutak u Hrvatskoj nego i temeljno za cijeli europski kulturni krug, kazao je intendant splitskog kazališta Goran Golovko.
Opereta Mala Floramye Ive Tijardovića i Verdijeva opera Moć sudbine novi su naslovi opernog programa. ‘Mala Floramye’ jedna od onih premijera koje se uvijek iščekuju kao Verdijeva ‘Moć sudbine’ koju domaći ansambl nije nikada postavljao, a zadnji put je na našoj pozornici gostovala u tridesetim i četrdesetim godinama prošlog stoljeća, istaknuo je ravnatelj glazbenog programa Ivo Lipanović i dodao: Jasno nam je da svatko u Splitu ima svoj stav o tome kako ‘Mala Floramye’ treba izgledati, pogotovo redateljski, i time je izazov, ne toliko za mene koliko za redatelja Gorana Golovka, veći. Odlučili smo se za viđenje koje neće težiti eksperimentu, reduciranju, već za ono što bliže izvornim Tijardovićevim skicama.
Neće to biti neko muzejsko izdanje ‘Floramye’, režijski ćemo nastojati zadovoljiti i ukus suvremene publike, ali sa svim elementima koji su izvorni dio djela, nadodao je Golovko. Izvedbama popularne operete ravnat će maestro Hari Zlodre. Prvom splitskom produkcijom Verdijeve Moći sudbine ravnat će maestro Ivo Lipanović, a režija je povjerena Draženu Siriščeviću koji je u Splitu već s velikim uspjehom na scenu postavio opere Aida i Madama Butterfly.
Maestro Lipanović posebno se osvrnuo i na koncerte u novoj sezoni: Drago mi je što mogu najaviti i bogat koncertni program – pripremili smo čak deset koncerata, zahvaljujući kvaliteti orkestra koji imamo. Posebno me veseli iskorak u simfonijski repertoar, s tri simfonijska koncerta koji nam je nasušno potreban za daljnji umjetnički rast. Visoki dometi ovog orkestra bili su vidljivi i u izvedbama ‘Turandot’ na Splitskom ljetu. Tu je i pet Beethovenovih klavirskih koncerata na kojima će glavnu ulogu imati isključivo splitski pijanisti, što je također vrlo važno napomenuti. Kao kuriozitet, moram najaviti i praizvedbu Papandopulovog ‘Koncerta za alt saksofon i orkestar’ koji će Gordan Tudor s orkestrom HNK Split izvesti na koncertu ‘Papandopulo i Gospa od Zdravlja’ povodom 25. godišnjice smrti Borisa Papandopula, 45. godišnjice praizvedbe njegove Kantate Gospi od Zdravlja i 70. godišnjice Župe Gospe od Zdravlja.
U dramskom programu predviđene su tri premijere na velikoj i tri na komornim scenama splitskog teatra. Na velikoj pozornici to su Šest lica traži autora Luigija Pirandella u režiji Olje Lozice, Neprijatelj naroda Henrika Ibsena u režiji Nenni Delmestre, te Nosorog ili Elegija za sićušna bića Eugenea Ionesca redatelja Ivana Plazibata. Na Sceni 55 i u foyeru HNK Split bit će izvedene predstave Clara Schumann suvremene talijanske spisateljice i dramatičarke Valerije Moretti, monodrama Ksenije Prohaske koju će režirati Ivan Leo Lemo, Romanca o tri ljubavi Antuna Šoljana u režiji Nikole Šimića, te drama debitantice Marije Dukić Što čekamo? koja na scenu dolazi kao rezultat natječaja kojeg je HNK Split raspisala za tekst i redatelja, a na temu ravnopravnosti spolova. Tu će dramu u formi interaktivnog kazališta režirati Marica Grgurinović.
Program Drame, sa šest premijera i nizom gostovanja, obiman je i ambiciozan. Sve premijere osim Pirandellove Šest lica traži autora, koju su Splićani mogli gledati zadnji put prije petnaestak godina, po prvi se put izvode u Splitu. Sve dramske premijere povjerili smo splitskim redateljima, pa će ovo biti prilika da provjerimo od čega smo sazdani, kazao je Goran Golovko.
Pored ovih naslova svojevrsna je premijera i Buža Živka Jeličića koja na kazališnu pozornicu dolazi s ljetne ambijentalne pozornice u Severovoj ulici.
Baletni program donosi nam jedan bijeli i jedan suvremeni balet. La Sylphide danskog koreografa Hermana Severina Lovenskiolda prenosi Karina Elver, a baletni triptih Istok / Zapad spojit će koreografske rukopise Saše Eftimove, Igora Kirova i Stephena Delattrea.
Pred nama je baletno raznolika i tehnički zahtjevna sezona sa šest baleta, od čega dvije premijere – jedan klasični balet i jedan moderni na kojem ćemo predstaviti mlade snage europske koreografije. Znam kolike mogućnosti posjeduje ovaj ansambl i drago mi je što imaju sve što treba za klasični i moderni repertoar, naglasio je novi ravnatelj splitskog Baleta Igor Kirov, te istaknuo kako će pored nastupa na matičnoj pozornici ansambl gostovati u Zadru, Šibeniku, Puli, a Balet zagrebačkog HNK gostovat će u Splitu u sklopu Večeri hrvatskih koreografa.