Trogirsko – finski ledolomac krenuo na osamnaestodnevnu turneju do Helsinkija

0

167m dug pramčani dio, nosivosti 44,000 metričkih tona, gorostas koji je, dok je bio na navozu, dominirao cijelim Trogirom, sada je ukrcan na brod za prijevoz velikih i teških tereta i krenuo je na osamnaestodnevnu turneju.

Prije točno devet dana, ovaj gorostas je kliznuo s trogirskog navoza i to prvi put pramčano. „Ovo su tri iskoraka, tri novosti za Brodotrogir.  Prvi put gradimo ledolomac. Prvi put zavarujemo jako debele limove visoke čvrstoće. Prvi put pramčano porinjujemo brod.“, tom prigodom je rekao vlasnik Brodotrogira, dr. Danko Končar.

Podsjetit ćemo da je gradnja ovog broda bila jako zahtjevna čemu svjedoči i činjenica da je ovo prvi brod ove namjene u svijetu. Složenost se odnosi na tehničke karakteristike koje je bilo potrebno zadovoljiti u skladu sa zahtjevima klase leda ARC 7 što podrazumijeva  prijevoz tereta i plovidbu u najtežim polarnim uvjetima. Razlika u izgradnji  u odnosu na druge vrste brodova ogleda se u korištenju i ugradnji  čvršćeg i debljeg materijala, naročito u pramčanom dijelu trupa koji zbog leda i niskih temperatura do  -50°C mora biti građen prema specijalnim uvjetima i primjenom posebnih tehnologija.