Karići su ponovo IN! Dana 2. srpnja održat će se prvo Svjetsko prvenstvo karića u Šibeniku.
Početak je s tvrđave Barone do mula Krke na šibenskoj rivi. Pravi izazov za sve ljubitelje tzv. „kareta na balinjere“. Organizator prvenstva Darko Relja nam je kazao: U Dalmaciji se zna što je karić, komad daske s tri balinjere tj. kuglična ležaja. Imamo namjeru napraviti utrku na svjetskom nivou. Prošle godine je bila prva, takva kakva je, Velika nagrada Šibenika. Ove godine je proglašavamo svjetskim prvenstvom na jednoj vrlo atraktivnoj stazi koja se vozi dužinom od 1,5 kilometar s visinskom razlikom od 90-tak metara. Završetak utrke bit će skok u more na šibenskoj rivi.
Što se sudjelovanja u utrci, gospodin Darko je pojasnio: Utrka je podijeljena u šest kategorija. Muškarci po godištima. To su četiri kategorije. Peta kategorija su žene, a šesta kategorija su dvosjedi.
Osim karića, sudionici moraju imati i posebnu opremu za utrku. O čemu se radi otkriva Darko Relja: Postoji pravilnik same utrke i samog izgleda karića. Obavezna je zaštitna kaciga, zaštita za koljena, laktove, ramena jer od viška toga glava ne boli s obzirom da je staza vrlo zahtjevna i strma.
Ako se želite prijaviti online, kliknite OVDJE. Kotizacija iznosi 50kn!
Željni jurnjave po nizbrdici su i oni od 14 do 18 godina, zato mala napomena: to neće biti moguće bez potpisa roditelja! Spremne su i nagrade za one najbolje. Napravite svoj karić, titula svjetskog prvaka u karićima čeka na nekog od vas. Pripazite kako vozite i sretno svima!
Popis kategorija:
K-1 jednosjed (muškarci) klasa – od 14-18 godina (Za vožnju u ovoj utrci potreban je potpis roditelja ili staratelja sudionika).
K-2 jednosjed (muškarci) klasa – od 18-35 godina
K-3 jednosjed (muškarci) klasa – od 35-60 godina
K-4 jednosjed (muškarci) klasa – 60+
K-5 jednosjed klasa-žene
K-6 dvosjedi
Kako napraviti karić uz zadovoljavanje tehničkih uvjeta? (izvor: sibenik.in)
Karić se mora sastojati od drvene šperpločne daske približno pravokutnog oblika koja služi kao sjedište. Na nju su pričvršćene nepokretna zadnja osovina i pokretna prednja osovina. Na zadnju su postavljena dva manja kuglična ležaja van gabarita daske, a na prednju po sredini, jedan veći kuglični ležaj koji se popularno nazivaju balinjerama. Osim toga, prednja osovina onim djelom van gabarita daske, služi kao upravljač. To je omogućeno njenim središnjim spojem s prednjim dijelom daske. Radi većeg prednjeg ležaja, prednji dio karića je uzdignutiji u odnosu na zadnji. Vožnja se sastoji od spuštanja niz nagib, uglavnom asfaltne podloge. Timun ne smije biti iznad daske već samo ispod, sve osovine moraju biti drvene kao i ostali dijelovi karića osim vida, brukava, vijka i matice za pričvršćivanje upravljača s osnovnom daskom i balinjere.
To su jedini dozvoljeni metalni dijelovi. Veličina balinjera nije određena dimenzijama.
Svakom kariću za koje se bude utvrdilo da je nesigurno i opasno po vozača, ili posjetitelje, pristup utrci biti će onemogućen bez mogućnosti povrata uplaćene startnine – poručuju iz Udruge Disco Gimnazija.