Idemo u kolektivne pregovore s upravama hrvatskih brodogradilišta, najavio je danas Sindikat metalaca Hrvatske koji će od poslodavaca tražiti povećanje plaće za deficitarne radnike za oko 500 eura.
Njihov je to odgovor na zahtjeve poslodavaca za uvoz radne snage, ali i put kojim škverovi mogu napraviti ugovorene poslove. Naime, u sindikatu metalaca izrazili su zabrinutost činjenicom što ugovorene brodove u vrijednosti oko milijardu i 300 milijuna eura nema tko napraviti:
Suočeni smo sa zahtjevom uprava društva za otprilike 2 tisuće ljudi, a odobreno je oko 1300 radnika iz susjednih zemalja.Naši brodomonteri, varioci i cjevari u ovom trenutku rade u Italiji, Njemačkoj ili NIzozemskoj, jer im je ovdje mala plaća. Uputit ćemo zahtjev svim brodogradilištima za otvaranjem kolektivnih pregovora gdje bi pokušali da se digne plaća najmanje 500 eura ovim deficitarnim zanimanjima. Uprave moraju shvatiti ako mogu ugovorit poslove, a ne mogu ih napravit, onda stvaraju sami sebi zlo. Da bi ih napravili dobro, ne možemo uvozit radnu snagu koja se prvi put penje na brod, nego moramo vratit naše stučne ljude iz inozemstva.
rekao je čelnik sindikata, Vedran Dragičević koji je uvjeren kako će se svi vratiti u Hrvatsku za tisuću eura startne plaće.
Pregovori su počeli s dva brodogradilišta: “Uljanik” i “Viktor Lenac”, a ovih dana će zahtjev uputiti i splitskom škveru, te Brodotrogiru. Danas je u brodogradnji zaposleno oko 5 tisuća ljudi, deficitarno je tisuću i pol do 2 tisuće ljudi, a poslodavci ono što zarade na jeftinijoj uvoznoj radnoj snazi, izgube na troškovima za popravke broda nakon primopredaje, ustvrdio je Dragičević.
Drugi problem je dostupnost financijskih sredstava, te sindikati traže da poslovne banke prate brodogradilišta, odnosno da HBOR otvori liniju financiranja kako bi se osigurala budućnost brodogradnji.
Sindikat traži i donošenje Zakon o koncesijama , koji , tvrde, mora biti pošteniji, jer ne može se isti iznos naknade za koncesiju naplaćivati i škverovima i marinama.U strukovne škole se treba vratiti model 3+ 2 , tri dana na zanatu u brodogradilištu, dva dana u školi kako bi se osigurala stručna radna snaga.
Ovi zahtjevi se trebaju rješiti najkasnije do kraja iduće godine kada brodogradilišta završetkom restrukturiranja ostaju bez potpora države .