Projekt Heureka u prvoj gimnaziji u Splitu

0

Standardnom metodom izrade kurikula, kroz jednogodišnji projekt Heureka u kojemu su sudjelovale tri srednje škole (Gospodarska škola Varaždin, Hotelijersko-turistička škola u Zagrebu i Prva gimnazija u Splitu) i Fakultet organizacije i informatike iz Varaždina, dovršena su tri nova kurikula koja će se kroz fakultativnu  nastavu primjenjivati od slijedeće školske godine.

Ova tri nova kurikula pripremljena su za izvođenje fakultativne nastave Matematike, Geografije i Informatike u programima jezične i klasične gimnazije. Uvođenjem novih kurikula iz navedenih predmeta kroz fakultativnu nastavu, tijekom školske godine procjenjivat će se njihova učinkovitost i doprinos kvaliteti nastave čime će se doprinijeti i reformskim promjenama u sustavu hrvatskog srednjeg školstva.

U svome dosadašnjem  djelovanju Prva gimnazija Split na različite je načine tražila  mogućnosti poboljšavanja procesa učenja i obrazovnih postignuća.

Svojim djelovanjem u projektu Heureka, Prva gimnazija Split doprinosi pozitivnim učincima procesa učenja. U ovom projektu, koji škola trenutno provodi u partnerstvu s Gospodarskom školom, Hotelijersko-turističkom školom i Fakultetom organizacije i informatike, razvija se interdisciplinarni pristup učenju STEM predmeta (prirodna skupina predmeta). U sklopu projekta izrađeni su novi kurikuli za fakultativno učenje Geografije, Matematike i Informatike kojima će se povezati znanja različitih predmeta u svrhu njihova boljeg razumijevanja i primjene u svakodnevnom životu i radu.

Posebno je važno istaknuti da je projekt Heureka kroz zajednički stvaralački koncept povezao škole različitih hrvatskih gradova: Varaždina, Zagreba i Splita.

U partnerskom odnosu triju škola (Gospodarska škola iz Varaždina-nositelj projekta, Hotelijersko-turistička škola iz Zagreba i Prva gimnazija iz Splita) i Fakultet organizacije i informatike iz Varaždina, kreirana su, kako sam rekao, tri nova kurikula za fakultativnu nastavu; Matematika s informatikom, Geografija s informatikom i Informatika.

U procesu analize postojećeg stanja i traženju načina osuvremenjivanja nastave, profesori svih triju škola, rješenja za budućnost tražili su zajedničkim znanjem i iskustvom oslanjajući se na suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije za što im je potporu pružao varaždinski Fakultet organizacije i informatike.

Projektom Heureka nastoji se doprinijeti kvaliteti procesa učenja upravo spajanjem teorijskih znanja i na njima temeljenih primijenjenih vještina, koje omogućuju samostalan i odgovoran pristup različitim životnim i radnim situacijama.

Posebna  vrijednost projekta sastoji se u činjenici da će se inovativnim pristupom učenju, kroz interdisciplinarno povezane nastavne sadržaje, doprinijeti kvaliteti obrazovnih ishoda. Naime, brojne su analize obrazovnog procesa i rezultata učenja pokazale da većina učenika nije motivirana za učenje teorijskih sadržaja brojnih nastavnih predmeta – osobito kad im nije jasna konkretna primjena naučenih znanja.

Ovim se projektom posebno želi doprinijeti povećanju motivacije učenika za učenje obogaćivanjem nastavnih sadržaja stvarnim životnim situacijama i u tom kontekstu povezivanjem različitih znanja. Brojni životni izazovi i brojna pitanja iz stvarnog života sadržaji su kurikula fakultativnih predmeta koje smo dobili ovim projektom. Na taj način će teorijski predmeti i sadržaji gimnazijskog programa biti obogaćeni stvarnim životnim situacijama iz kojih će učenici, vjerujemo, sa zanimanjem učiti predmete STEM područja.

Kroz projekt Heureka osmišljeni su životno prepoznatljivi sadržaji učenja preko kojih će učenici stjecati i teorijska znanja iz različitih predmeta kao na primjer:

-iz Matematike s informatikom (dva sata tjedno) učenici će stjecati teorijska znanja tako što će biti potaknuti potražiti odgovore na važna pitanja iz svakodnevnog života (izračun isplativosti kredita, izračun potrošnje različitih materijala u različitim uvjetima, povezanost/omjeri količina i kvaliteta u različitim životnim situacijama itd.)

-iz Informatike (jedan sat tjedno) učenici će stjecati teorijska znanja koja će moći primijeniti u virtualnoj stvarnosti suvremenog života i kojima će  se moći služiti u procesu daljnjeg učenja (izraditi web stranicu, pomoću ICT-alata napraviti potrebno istraživanje ili stvoriti novi sadržaj itd.)

–iz Geografije s informatikom (jedan sat tjedno) učenici će stjecati teorijska  i praktična znanja kao što je snalaženje u prostoru, razumijevanje ekologije i njene primjene te korištenje ICT alata u različitim životnim situacijama.

Vjerujemo da će projekt Heureka, doprinijeti kvaliteti nastavnog procesa a time i kvaliteti obrazovnih ishoda procesa učenja i osposobljenosti učenika za brojne životne izazove, a time svakako i kvaliteti željenih promjena u sustavu obrazovanja u republici Hrvatskoj, kazao je Marijan Puljiz, prof. Ravnatelj I. gimnazije Split