Hrvatski poljoprivrednici koji svoju šansu za uspješno poslovanje sve više vide u izvozu na zahtjevno europsko tržište, od danas imaju i priručnik kako taj put svladati što bezbolnije. Autohtoni proizvodi i oznake kvalitete o kojima se posljednjih godina često progovara u javnom prostoru, prilike su koje jamče dodatne benefite kako u prepoznatljivosti područja s kojeg dolaze tako i u onom financijskom smislu.
Kako doći u priliku poljoprivredni ili prehrambeni proizvod učiniti posebnim i prepoznatljivim na velikom i zasićenom tržištu Europske unije doznali smo kroz razgovor sa zastupnikom u Europskom parlamentu Toninom Piculom koji je danas u Zagrebu predstavio priručnik “Autohtoni proizvodi i oznake kvalitete Europske unije: od ideje do realizacije“. Priručnik je rezultat dvogodišnjeg rada Ureda zastupnika Tonina Picule te suradnje sa stručnjacima i proizvođačima na zaštiti autohtonih hrvatskih proizvoda. “Osamnaest proizvoda, od kojih već deset zaštićenih govori da su prije svega proizvođači, i to mali i srednje veliki prepoznali svoju priliku, probili su lokalne okvire i ono što je doista važno udružili su se. Velik je to doprinos i gospodarskoj obnovi Hrvatske. Riječ je o tržištu vrijednom 65 milijardi eura godišnje. U toj vrijednosti se na razini EU godišnje proda autohtonih proizvoda.“
Priručnik, u kojem su sažeta stečena iskustva hrvatskih poljoprivrednika i poduzetnika, ističe Picula, može biti koristan izvor informacija, ali i vodič u stvaranju novih uspješnih europskih priča s okusom Hrvatske.
U priručniku su predstavljene uspješne priče brendiranja Krčkog i Dalmatinskog pršuta, Ličkog krumpira, Virovitičke paprike i Slavonskog kulena. Ako vas je ova priča zainteresirala i imate pitanja kako s vlastitim proizvodima postati prepoznatljiv na razini EU, ured EU parlamentarca Tonina Picule stoji vam na raspolaganju.