Devet mjeseci nakon otvaranja Pelješkog mosta, u nazočnosti premijera Andreja Plenkovića i suradnika otvorena je i Stonska obilaznica, vrijedna 70 milijuna eura, čime je završena četvrta faza realizacije projekta izgradnje Pelješkog mosta s pristupnim cestama i povezivanja južne Dalmacije.
Stonska obilaznica od čvora Prapratno do čvora Zaton Doli i spoja s Jadranskom magistralom prema Dubrovniku duga je 7,5 kilometara i završna je dionica projekta “Cestovno povezivanje južne Dalmacije”.
Izgradio ju je grčki Avax i bila je tehnički najzahtjevnija, jer je uključivala probijanje dva tunela – Polakovica od 1265 metara i Supava od 1320 metara dužine te 485 metara dugog i 40 metara visokog mosta Ston, koji ih spaja nad Stonskim zaljevom.
Otvorena je gotovo devet mjeseci nakon otvaranja Pelješkog mosta, jer su rokovi više puta bili pomicani.
Po riječima premijera Andreja Plenkovića, ovime je završena četvrta faza velikog projekta spajanja južne Dalmacije s cestovnom infrastrukturom Hrvatske. “Projekt Pelješkog mosta i pristupnih cesta je ovime kompletiran”, kazao je Plenković napominjući kako je ta četvrta dionica vrijedna 70 milijuna eura.
Glavni izvođač bio je grčki Avax, uz Strabag koji je radio drugi dio dionice na samom Pelješcu, uz China Road Bridge Corporatioan. Ta tri velika izvođača, kako je kazao, dala su doprinos realizaciji strateškog, prometnog, infratsrukturnog, sigurnosnog i državnog projekta za RH, a to je spajanje teritorija sa Pelješkim mostom i pristupnim cestama.
Siguran je da će u kontekstu hrvatskog članstva u europodručju i šengenskom prostoru, taj projekt omogućiti još brži i veći razvoj turizma, prihoda i kvalitetniji život svih ljudi na jugu Hrvatske.
Kazao je kako mu je drago da je u ovoj godini Hrvatska otvorila Pelješki most, dovršila pristupne ceste, Baranju integrirala sa koridorom Vc u mrežu hrvatskih autocesta.
Za neko vrijeme, kako je naveo, bit će gotova i druga cijev tunela Učka, autocesta prema Lekeniku, ulaganja koja idu prema Bjelovaru, prema Koprivnici, Omišu, Splitu, tj. niz velikih cestovnih, infrastrukturnih projekata koji mijenjaju Hrvatsku na bolje.
U Dubrovačko-neretvanskoj županiji, dodao je, predstoji dovršiti autocestu koja bi išla od Dolija prema Dubrovniku, brzu cestu od zračne luke u Ćilipima do grada, dovršiti cestu na preostalom dijelu Pelješca, spojiti Metković s autocestom i na taj način bi zaokružili sve što je strateški važno za Dubrovačko-neretvansku županiju. S obzirom na međunarodno osnaženi položaj Hrvatske, financijski i ekonomski položaj, premijer je uvjeren da će se iznaći odgovarajuća sredstva u godinama pred nama da se svi ti projekti i realiziraju.
Na pitanje koji su rokovi za realizaciju projekata, radi li se o deset, 20 godina, rekao je manje.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je da tim projektom Vlada RH pokazuje ostvarenje svih svojih strateških ciljeva koje je zacrtala te je čestitao svima koji su sudjelovali u njegovoj realizaciji.
Podsjetio je da se taj projekt realizirao tijekom proteklih pet godina, počevši od potpisivanja ugovora o izgradnji Pelješkog mosta i prisupnih cesta u 2018. Kazao je i da je to relativno brzo prošlo, no bilo je pritom puno izazova – od natječaja, žalbi, do problema sa susjednom BiH zbog nesuglasice oko visine Pelješkog mosta kako bi se osigurao neškodljiv prolaz BiH.
“Odradili smo lavovski posao, ovo je velika stvar, veliki trenutak i mislim da možemo biti ponosni”, istaknuo je Butković.
Dodao je da su u Dubrovačko-neretvanskoj župniji sada na početku ostvarivanja i drugih projekata, od obilaznice Orebića, ulaganja u luke, brzu cestu prema zračnoj luci te u završetak izgradnje autoceste prema Dubrovniku.