Od rujna dnevno kod obiteljskih liječnika svega 35 pacijenata

0

Od 1.rujna provodit će se trijaža i u ordinacijama obiteljskih liječnika, odnosno probiranje hitnih i onih manje hitnih pacijenata.

Nakon što su obiteljski liječnici, njih 600 udruženih u Kordinaciju hrvatske obiteljske medicine, “zaprijetili” listama čekanja zbog prepunih čekaonica, održan je sastanak u Ministarstvu zdravlja gdje su liječnici malo ublažili svoje stavove.

Umjesto “liste čekanja” sada se spominje preraspodjela radnog vremena. Čelnica Kohoma dr. Vikica Krolo tvrdi kako će se na taj način moći posvetiti svakom pacijentu minimum 20 minuta što je i europski standard:
Mi ne pričamo o listama čekanja u primarnoj zdravstvenoj zaštiti, mi smo zapravo cijelo vrijeme samo govorili o preraspodjeli radnog vremena gdje će možda neki pacijenti  koji su do sada primani odmah, ako nisu hitni možda biti primljeni dan kasnije ili za dva dana, ali to će sve biti u dogovoru s pacijentima

Radit će se na drugačji organizacijski način – nema lista čekanja za sve hitne , akutne slučajeve, a pacijenti koji boluju od kroničnih bolesti ili su pak do liječnika došli kako bi im prepisali neki lijek će na red doći neki drugi dan.

Idealno bi bilo kad bi imali do 35 pacijenata na dan, a do toga mogu doći, kaže dr.Krolo, telefonskim naručivanjem pacijenata:
Ili telefonom ili internetom ili SMS-om  da se naručite kod svog liječnika u onim terminima kad je slobodno da ne bi dugo čekali i da se ne bi stvarale nepotrebne gužve u ordinaciji. Pacijenti će i dalje bez naručivanja doći liječniku, a medicinska sestra će procijeniti sama ili u dogovoru s liječnikom  je li hitan slučaj. Svakako vjerujem da nijedan hitan pacijent neće biti vraćen.

Oni koji dođu nenaručeni, a nisu hitni, dobit će termin idućih dana.

Sve ovo se već provodi u brojnim ordinacijama obiteljskih liječnika, a jedino pravo rješenje bio bi veći broj liječnika, tvrdi čelnica Kohoma, no do tada će pomoći i rasterećenje liječnika od dijela administrativnih poslova, što im je obećao ministar Darijo Nakić:
Od prosječno 80,90 pacijenata svega jedna trećina su pregledi, a ostalo smo opterećeni raznom administracijom. Rasteretit će nas putnih naloga, to će prebaciti u  HZZO, zatim ćemo možda dobiti nekog administratora koji će primati telefonske pozive i slično, to nam je obećao dok je još ministar pa ćemo vidjeti.
rekla nam je dr.Krolo.

I nova usluga HZZO-a, e -karton trebala bi smanjiti gužve u čekaonicama ordinacija.