S obzirom na to da su ove godine oboreni svi rekordi poput nikad više dolazaka, nikad više noćenja i nikad više zarade, današnji dan bi mirne duše mogao biti praznik!
Sada, kad je već glavni dio sezone za nama možemo reći da smo zaista zadovoljni. Ukupno smo ostvarili oko 83 milijuna noćenja i gotovo 15 milijuna dolazaka. Mislim da je to izuzetno dobar rezultat kojeg su postigli svi turistički radnici u Hrvatskoj. Tradicionalno najbrojniji gosti su redom Nijemci, Slovenci, Austrijanci, Poljaci, Mađari, Talijani i Englezi, kazao je za Radio Dalmaciju direktor Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić.
Naučili smo kako turizam nisu samo plaže i more pa nas je zanimalo na kojim područjima još možemo napredovati? Evo kako razmišlja gospodin Ratomir: Neiskorišten je ‘outdoor turizam’. Hrvatska ima prekrasnu prirodu, a ‘outdoor’ je zapravo ono što se odvija vani, u prirodi! To može biti šetnja za ljude starije populacije ili mogu biti adrenalinski sportovi. Ima mjesta za unaprjeđenje gastro-turizama kao jednog horizontalnog produkta. On do izražaja dolazi na kraju dana, kad je gost završio s obilaskom destinacije i želi sjesti i jesti te zapamtiti taj dan u lijepom sjećanju. Tu je i nautički turizam, wellness, tu ima prostora za razvoj!
Dakle, kažu kako je ovo najbolja turistička sezona u povijesti! Ima svega: od elitnog turizma kakav želi Dubrovnik, preko paritijanja i ludovanja mladosti, pa do mirnih i zabačenih mjesta na otocima koji su idealni odmor za mir.
Jeste se ikad zapitali kakvi nas turisti najviše vole i najviše posjećuju?
Hrvatsku najviše bira profil obiteljskog turista, dakle obitelji s malom djecom koje čini segment od cca. 40%. U podsezoni imamo najviše turista iz treće životne dobi, koji dolaze u grupama i kojima ne odgovara jako sunce. Ono što smo primijetili zadnjih godina je izuzetno snažan porast mlađe populacije koja Hrvatsku prepoznaje kao festivalsku destinaciju. To je populacija starosti između 15 i 35 godina. Oni su do ovoga trenutka ove godine ostvarili gotovo 20 milijuna noćenja, kaže direktor Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić.
Od smještaja najviše vole objekte u domaćinstvu, a tek onda u hotele i kampove. U dolascima prednjače muškarci, ali žene ostaju duže pa ostvaruju više noćenja.
Turisti nas doživljaju kao jednu vrlo gostoljubivu zemlju, mediteranskog štiha, mentaliteta, gdje su ljudi dobro raspoloženi, gdje imaju jedan svoj mediteranski stil života kojeg turisti žele sve više upoznavati i to je ono što obogaćuje njihov boravak kod nas, zaključio je Ratomir Ivičić.
Najposjećenija odredišta ove su godine – Rovinj, Poreč i nezaobilazni Dubrovnik.