Novi album: „Meeting point“ – Goran Končar & Darko Jurković Jazz Quartet

0

Violinist međunarodne reputacije, Goran Končar te Darko Jurković Jazz Quartet u kojem, uz Jurkovića (gitara), sviraju Henry Radanović (kontrabas), Zvjezdan Ružić (klavir) i Kruno Levačić (bubnjevi) predstavljaju odličan novi album Meeting point.

Deset skladbi na albumu masterirano je u legendarnom Abbey Road studiju, a djelo koje je okupilo ove vrsne glazbenike na jednom izdanju je Capriccio za solo violinu i jazz kvartet velikog hrvatskog skladatelja Borisa Papandopula, nastalo 1963. godine. Papandopulov Capriccio, crossover klasike i jazza imao je doista čudan put – skladba napisana za veliki jazz festival u Beogradu dobila je festivalsku nagradu ali nikad nije izvedena, već je završila na tadašnjoj Jugoslavenskoj radioteleviziji gdje je godinama ležala. Kada ju je Goran Končar otkrio, započeo je i projekt okupljanja grupe muzičara koja bi je mogla izvesti. Praizvedba je bila 2013. godine, a prvi put snimljen, Papandopulov Capriccio postao je mjestom susreta (Meeting Point) izvrsnih glazbenika otvorenih istraživanju i eksperimentiranju. Njihovo zajedničko muziciranje bilo je poticaj nastanku novih skladbi, ali i novih aranžmana, poput onog za legendarnu skladbu Miljenka Prohaske “Adieu” koja se također nalazi na ovom CD-u. Svi glazbenici na izdanju dali su svoje viđenje Meeting pointa – na albumu su dvije autorske skladbe Darka Jurkovića, jednog od najkreativnijih hrvatskih jazz gitarista, jedinog koji u Hrvatskoj koristi posebnu tehniku two hands tapping po uzoru na američkog gitaristu Stanleya Jordana. Njegova funk kompozicija “Rolling Oranges” originalno je nastala za trio, a na ovom je izdanju predstavljena u novom aranžmanu kao i njegova druga skladba, “Under the Open Sky” koja je posebno aranžiran za violinu, violončelo (posebna gošća – Ljerka Končar) i jazz kvartet. Svoje viđenje Meeting pointa dao je i basist i kontrabasist Henry Radanović, njegove dvije skladbe predstavljene su u novim obradama za violinu, violončelo i jazz kvartet. “Long Distance” tipična je jazz skladba bogatog ritma s velikom mogućnošću improvizacije, dok je “Kalamota” iznimno ugođajna skladba, mirnog karaktera te zrači opuštenom atmosferom inspiriranom otočićem Kalamotom. Skladbom “Why Did”, jedan od najzaposlenijih bubnjara u Hrvatskoj, Krunoslav Levačić, pokazao je ne samo svima dobro poznat smisao za humor već i vrhunsko zanatsko umijeće te kreativnost koja gotovo ne poznaje granica. Najmlađi član ansambla Zvjezdan Ružić predstavio se dvjema skladbama inspiriranim tradicijskim plesovima dubrovačkog primorja i otoka Korčule “Linđom” i “Moreškom”. Skladbe odražavaju karakterističnu plesnu ritmičku strukturu kao i melodijske i harmonijske odnose prisutne u pučkim plesovima uz učestale obrasce ponavljanja.

Meeting point je izdanje koje predstavlja susret discipline klasičnih djela i lepršavost jazza. Vrhunski repertoar vrhunskih glazbenika koji osim izuzetnog međusobnog uvažavanja pokazuju i beskonačnu želju za propitivanjem granica – granica žanra, ali i svojih osobnih.

goran koncar darko jurkovic meeting point back cover