Mjesec dana bez domaće zadaće!

0
Foto: Pixabay

Veliki je to eksperiment i inicijativa koju je preko Facebooka pokrenuo predsjednik udruge “Buđenje”, Marko Ferek: Kada je mozak opterećen, mozak slabije usvaja. Ako djecu previše opterećujemo s previše gradiva i na to još dodamo puno zadaće, dođe do zamora i to na kraju općenito utječe na uspjeh.

Zanimljivo, ovu inicijativu je već počelo provoditi nekoliko učitelja.

Ja njih nazivam ‘učitelji u prvim redovima’. Oni kroče putem kojim nitko nije kročio te skupljaju svoja iskustva. Vjerujem da ćemo kroz neko vrijeme imati i jednu vrlo zanimljivu anketu koja će biti provedena diljem Hrvatske. Na nju će se moći osloniti i oni učitelji koji nisu ovo primjenjivali i da ćemo na takav način, ako ništa drugo, barem pokrenuti obrazovanje u Hrvatskoj koje zapravo nije onakvo kakvo bi trebalo biti, kaže Marko Ferek.

Znači, djeca u školi što nauče, nauče! Pitali smo Marka hoće li tako neka djeca koja se ne mogu skoncentrirati baš u školi biti u zaostatku ili će možda izgubiti osjećaj odgovornosti: Ono što je jako bitno – ne radi se samo o tome ajmo ne davati domaći rad. Učitelji bi trebali promisliti i naći načine koji će zaintrigirati djecu npr. osmisliti neki oblik edukacije koji će biti u obliku istraživačkog učenja. Znači, djeca neće na to gledati kao na klasični domaći rad koji se mora napraviti nego više kao na neku igru koja će im približiti tu tematiku.

Naravno, za očekivati je bilo kako će se odmah pojaviti i kritičari ovakve ideje.

Ova ideja je dosta kontroverzna i normalno da je svaka takva drugačija, inovativna ideja uvijek naiđe na neku vrstu otpora. No, istraživanja potvrđuju da davanje domaće zadaće NE doprinosi boljem uspjehu učenika u obrazovanju. Upravo stoga, ja vjerujem učiteljima koji to već primjenjuju kad kažu da su učenici puno motiviraniji, da su puno voljniji prisustvovati na nastavi, zaključio je Marko Ferek.