Sigurnost cestovnog prometa u 2015. godini pogoršana je budući da je lani poginulo 348 osoba, odnosno 40 više, što je povećanje od 13 posto u odnosu na 2014. godinu.
Situacija nije alarmantna, ali pokazuje da je pozitivan trend smanjenja broja poginulih u prometu od 2008. lani prekinut, istaknuto je na stručnom skupu u organizaciji Hrvatske automobilske udruge.
Miron Huljak iz Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije upozorio je kako je osobito povećan broj smrtno stradalih mopedista i motociklista (oko 30 posto), odnosno biciklista (gotovo 79 posto), te putnika u osobnim vozilima zbog nevezivanja sigurnosnog pojasa.
Na veće stradavanje sudionika u prometu na dva kotača utjecale su i povoljne vremenskih prilika zbog kojih je bio povećan broj motorista, mopedista i biciklista na cestama.
Prema Nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa broj stradalih pokušava postići da 2020. u prometu ne bude više od 213 stradalih osoba, odnosno pet na 100 tisuća stanovnika, istaknuo je Huljak.
Predsjednik Hrvatske automobilske udruge Željko Marušić ocijenio je kako je nepridržavanje prometih propisa rezultiralo povećanim smrtnim stradavanjem osobito biciklista , što pokazuje da imamo lošu prometnu kulturu.
Lošem rezultatu pridonijela je i povećana prosječna starost vozila od 12,5 godina, vozila su sve starija i posljedično u lošijem stanju. Vozači zbog gospodarske krize štede na održavanju vozila pa je gotovo svako četvrto neispravno i sve to negativno utječe na sigurnost prometa. Smatra da treba pojačati nadzor prometa, osobito u lošim vremenskim uvjetima i tijekom vikenda te strožije kažnjavaju učestali i najteži kršitelji prometnih propisa.
Omjer registriranih novih i rabljenih automobila prošle godine bio je 44,7 prema 55,3u korist rabljenih vozila.
Umirovljeni profesor Fakulteta prometnih znanosti Ivan Dadić založio se za izmjenu zakonodavstava da se poveća odogovornost svih, a ne samo vozača, nego i projektanata, cestarskih tvrtki, resornog ministarstva.
Govoreći o tehničkoj ispravnosti vozila , Luka Dorić iz Centra za vozila Hrvatske upozorio je kako su najčešće neispravnosti na vozilima na sustavu za kočenje, svjetlima, gumama i eko testu.