Nedavna istraživanja pokazuju da djeca i mladi u Hrvatskoj vrlo malo čitaju, otprilike od 15 minuta do najviše sat vremena dnevno. Ne zanima ih književnost, a kratak sadržaj književnih djela neki pronalaze na internetu i tako je lektira riješena! No, suživot knjige i računala je moguć.
EU projekt AMORES , koji se provodio protekle dvije godine s 400 studenata u Danskoj, Hrvatskoj, Poljskoj, Švedskoj i Velikoj Britaniji pokazao je kako je moguće koristiti računalnu tehnologiju kako bi se motiviralo učenike na učenje književnosti.
Najvažniji rezultat projekta, koji su predstavljeni u petak, 20. studenoga u Dubrovniku, je AMORES nastavna metodologija koja potiče na učenje književnosti kroz digitalnu kreativnost i suradnju. Učenici uz pomoć računala izrađuju e-artefakte inspirirane književnim djelima, dijele ih s vršnjacima putem video konferencija i društvenih mreža i diskutiraju o djelima.
Tako je učenje književnosti zabavnije, učenici bolje razumiju književna djela, kreativnije ih interpretiraju, a ujedno povećavaju svoje digitalne kompetencije i komunikacijske vještine.
Na predstavljanju rezultata proglašeni su pobjednici međunarodnog AMORES natjecanja e-artefakata u kojemu je sudjelovalo više od šezdeset natjecatelja iz cijele Europe. Prvonagrađeni su učenici 3. razreda Osnovne škole “Kefalos” s grčkog otoka Kosa. Treću nagradu osvojila je hrvatska učenica Paula Petković iz Osnovne škole “Petra Kanavelića” iz Korčule za svoj strip “Kugina kuća”.
Koordinator projekta bila je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet , a financirala ga je Europska komisija s oko 400.000 EUR-a.