Čistoća u dvije godine nabavila 9 vozila vrijednih gotovo 7 milijuna kuna

0
Foto: Radio Dalmacija

9 vozila ukupno vrijednih 6,6 milijuna kuna danas su bila “postrojena” u krugu servisne radionica splitske “Čistoće” nedaleko od Karepovca.

Radi se o sredstvima iz hrvatskog Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. FZOEU već nekoliko godina zaredom sufinancira nabavku komunalnih vozila i opreme i to u visini od 40% koliki je maksimalni postotak koji mogu dobiti jedinice lokalne samouprave i komunalne tvrtke u njihovom vlasništvu.

Kamioni smećari, čistilice i mala komunalna vozila tako su zorno pokazala kako se odluka donesena prije dvije godine i trud koji je uslijedio itekao isplatio:
Prije dvije godine smo krenuli prvi put sa tim projektom nabavke sredstava putem fondova. Napravili smo investicijski plan , dobro pripremili dokumentaciju, sjeli s predstavnicima Grada, sve smo definirali i aplicirali. Te prve godine dobili smo 4 vozila putem fondova, da bi 2015. godine napravili istu stvar i dobili evo ukupno 9 vozila. Bespovratna sredstva , koje smo dobili nakon naših investicija , su negdje oko 2,650 milijuna kuna. Nabavljali smo i drugi opremu putem fondova, kao što su kontejneri ,te smo u dvije godini dobili negdje oko 3 milijuna kuna  bespovratnih sredstava. 
rekao nam je direktor tvrtke “Čistoća Split”, Miroslav Delić, koji je  dodao kako je i to jedan od razloga zašto tvrtka posluje s dobiti:
Činjenica je da imamo najniže cijene u Hrvatskoj i da ih nismo mijenjali 10 godina, ali evo mogu reći da smo u zadnje dvije godine otkad sam na čelu tvrtke, ostvarili smo dobit od 6,2 milijuna kuna.

Starost voznog parka kamiona smečara iznosi oko 5 godina, a to je nešto na čemu Splitu mogu pozavidjeti mnogi europski gradovi. Zamjenik splitskog gradonačelnika Goran Kovačević:
Jako smo sretni kad se velika količina papira, dokumentacije  i truda pretvori u konkretni rezultat – vozni park, što je garanacija da će Grad Split i u budućnosti odlijevati visokim zahtjevima održavanja čistoće u gradu, posebice od kako smo postali turistička destinacija, a pohvalio bih uredno poslovanje tvrtke i to što su uvijek , pa i i za vrijeme Ultre bili na visini zadatka kod tih izvanrednih situacija. 

Dokumentacija je pripremljena i za mnogo više vozila,ali sve ovisi naravno o uvjetima natječaja. Ove godine za obnovu voznog parka planirano je 6,8 milijuna kuna, ali kako je istaknuo direktor Delić, čeka se obnova novih natječaja u svibnju kako bi se vidjelo mogu li se “uklopiti” u natječajne uvjete i nove kamione nabaviti s puno manje vlastitih sredstava.

Ovaj primjer ponukao je zamjenika gradonačelnika Kovačevića da odgovori kritičarima koji zamjeraju kako Grad Split slabo “povlači” sredstva eu fondova:
Kako su nam oni ostavili gotove projekte, tako i mi povlačimo sredstva. Za pripremu projekata treba višegodišnji trud i rad koji sad počinje pomalo dolaziti ovako konkretnim rezultatima.

Stvari su se počele micati s mrtve točke, rekli bismo, jer i nedavno je Grad Split prijavio partnerstvo u 4 projekta na program transnacionalne suradnje Interreg ADRION, te očekuje sredstva u iznosu od oko 700 tisuća eura.