„Bijeli štrajk“ djelatnika Jadrolinije i dalje traje, no kako doznajemo zasad problema u plovidbenom redu nema. Svi trajekti do ovog trenutka na cijelom području Jadrana plove prema rasporedu, a takvo se stanje očekuje i u nastavku dana.
Redovito stanje u pomorskom prometu na splitskom plovnom području potvrdio nam je to i Jadrolinijin koordinator Ante Mrvica: „Promet se odvija po plovidbenom redu, kašnjenja nije bilo. Jutros prvi trajekti nisu bili baš puni ali za sada nema kašnjenja tako da se promet za sada odvija bez ikakvih problema.“
Razlog mirnom okupljanju i tihom prosvjedu jest činjenica da uprava Jadrolinije nije prihvatila zahtjeve sindikata koji se tiču korekcije plaća, izmjene kolektivnog ugovora te zapošljavanja na određeno vrijeme. Prostora za razgovor i dogovor ima, naglasio je Mrvica, no ako se uvjeti rada u Jadroliniji usporede s nekim drugim hrvatskim tvrtkama, stanje je još uvijek zadovoljavajuće: „Kolege zapovjedničkog kadra na ‘strancima’ umjesto kao ovdje što imaju 15.000kn imaju 15.000 eura ali jednostavno ne možeš svaki dan spavati sa ženom i biti doma. Brod je brod, ljudi su profesionalci te mislim da Jadrolinija u 70. godina stvorila imidž te mislim da će tako i dalje biti. Ja uvijek tvrdim da se nitko nema pravo prepucavati, ne daj Bože, s putnicima jer sezona je već u punom zamahu ali se svaki razgovor može dovesti do kraja, u granicama realnosti. Za sada nikad nije bilo problema. Ja sam tu 25 godina i plaća nikad nije kasnila ni minute. Uvijek ste devetoga mogli pozajmiti 200kn, a desetoga to vratiti bez da se osramotiš, da plaća nije došla.“
Djelatnici Jadrolinije zabrinuti su i zbog dolaska konkurencije na naše plovno područje s prvim danima 2017. godine. Liberalizacija tržišta ističe Mrvica, ne bi trebala negativno utjecati na tvrtku koja je posljednjih godina uložila velika sredstva u modernizaciju flote: „Jadrolinija je ipak tu izgradila 10, 12 novih brodova. Znači, ovo što je ovdje ide prema Braču, za sjeverni Jadran, Ploče, Trpanj. Brodovi su novi, pogođeni i kao takvi nose veliki broj bodova pa je lakše biti konkurentan. Mislim da će biti vrlo teško u budućnosti, za 10, 15 godina jer treba shvatiti da broj putnika i vozila rapidno raste. Tržište će se sve više širiti. Promet je prošle godine u trajektnoj luci u Splitu bio preko 4,2 milijuna i skoro 700.000 vozila. Ako bude rast od 2-3 posto, to su jako veliki brojevi. Mislim da Jadrolinija vrlo čvrsto stoji na poziciji da održi primat u odvijanu prometa između kopna i otoka.“