Na splitskom Prirodoslovno-matematičkom fakultetu počelo je 1.ekipno natjecanje državno ekipno natjecanje iz elektrotehnike i računalstva.
Tri dana će 14 tročlanih ekipa demonstrirati svoja znanja i vještine kroz četiri etape natjecanja. Organizatori su Prirodoslovno matematički fakultet i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Prodekan za nastavu splitskog PMF-a, Vladimir Pleština:
Ono što će učenici napraviti su robotska kolica.Okvir je izmodeliran i isprintan na 3D printeru, štampanu pločicu su napravili u jednom software-u , zatim napravili fotografskim postupkom, zalemili sve elemente i isprogramirali mikrokontroler koji će upravljati vozilom.
Natjecanjem se promiče STEM obrazovanje, dakle ono iz područja prirodnih znanosti, a ujedno se potiče kreativnost učenika koja je neophodna za pokretanje proizvodnje i gospodarstva
kvalifikacije.
Interes za natjecanje je bio toliko velik da su morali uvesti dodatne kvalifikacije:
Nema baš puno djevojaka, jer su ekipe većinom iz tehničkih i elektrotehničkih srednjih škola, no na našem studiju informatike i tehnike, na zadnjoj godini od 7 studenata 5 ih je djevojaka.
Ekipe su došle iz cijele Hrvatske , Rijeke, Varaždina, Osijeka, Zadra, Bjelovara…. “Trećaš” Luka Mustapić iz splitske Tehničke škole rekao nam je da programiranje nije teško:
Kad se upoznate s tim , to je jednostavno, nadograđuje se jedno na drugo i vježbom se usavrši. Ovo nam je prvo malo veće natjecanje i očekujemo dobre rezultate. Ove godine smo se kandidirali na svjetsko u Washingtonu, ali zbog nedostatka sredstava nažalost nismo mogli otići.
Natjecanje nije propisano, ono pokazuje da obrazovni sustav pokušava mijenjati stvari, ocijenio je ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Mile Živčić:
Nastavnici su tu entuzijasti koji su svjesni da dodatnim angažmanom mogu zainteresirati učenike za ovakavu vrstu rada, kreiranja i natjecanje je iznimno važno.
Kroz natjecanje učenici će se naučiti suradnji , prolaze svaki korak od projektiranja do upravljanja robota , a kroz video uredak moraju predstaviti na koji način su došli do tih rezultata.