Potrošnja u Hrvatskoj oko Valentinova u zadnje je tri godine porasla za 27 posto, pri čemu najviše u restoranima, za gotovo 80 posto.
Najviše se putuje u Veneciju i Ljubljanu, a potom u Budimpeštu i Beč, pokazala su različita istraživanja o tzv. sentimentalnoj potrošnji uoči Dana zaljubljenih.
Globalno istraživanje Mastercarda Love Indeks, koje objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 200 teritorija diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku, pokazuju tako da se u trogodišnjem razdoblju, od 2014. do 2016., globalno potrošnja oko tog Dana povećala gotovo 50 posto.
Na taj dan je, naime, u zadnje tri godine u svijetu izvršeno čak 47,4 milijuna transakcija, pri čemu je prodaja cvijeća stagnirala, a ljubav se sve više izražava potrošnjom u restoranima, koja je globalno porasla oko Dana zaljubljenih za 102 posto.
Slično je bilo i u Hrvatskoj, gdje je primjerice potrošnja na cvijeće smanjena 15 posto u odnosu na prije tri godine, dok se u restoranima povećala za gotovo 80 posto, čineći 70 posto ukupnih transakcija u razdoblju oko tog Dana.
Usprkos neprekidnom rastu online kupnje, 95% transakcija u razdoblju oko Valentinova izvrši se u trgovinama, a 5% darova se kupi na Internetu.