U Registar “Ne zovi” upisano 2.100 korisnika

0

U prvom tjednu od uspostave Registra ˝Ne zovi˝ oko 2100 korisnika zabranilo pozivanje trgovcima, objavio je HAKOM.

U prosjeku se dnevno u Registar za zaštitu potrošača ˝Ne zovi˝ upiše oko 300 korisnika elektroničkih komunikacijskih usluga, odnosno u sedam dana od puštanja u operativni rad u Registar je upisano oko 2100 korisnika.

Podsjetimo, riječ je o javnom registru telefonskih brojeva onih potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, bez prethodno pribavljenog pristanka, tzv. privole.

Registar je propisan Zakonom o zaštiti potrošača za čiju je provedbu nadležna tržišna inspekcija pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta.

U registar se mogu upisati svi potrošači (fizičke osobe) koji su ujedno i korisnici telefonskih usluga, što uključuje fiksni i mobilni telefon te SMS i MMS poruke. Upis ili ispis broja može tražiti samo potrošač koji je ugovorio uslugu na pojedinom telefonskom broju. Upis u registar je besplatan, a vlasnik broja treba ispravno ispuniti propisani obrazac zahtjeva i predati ga svom operatoru elektroničke komunikacijske usluge.

Zahtjev se može dostaviti operatoru na tri načina: osobnom dostavom u poslovnici operatora, poštom ili putem elektroničke pošte s adrese koja je prethodno provjerena i registrirana pri operatoru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja. Operator će provjeriti valjanost zahtjeva i temeljem njega, u roku od najviše sedam dana, upisati broj u registar.

U budućnosti je predviđena nadogradnja Registra kako bi postao sastavni dio sustava e-Građani, odnosno građani će u budućnosti moći sami regulirati status svojih brojeva u registru, bez operatora  kao posrednika.