Društvo potrošač: Svakodnevno vas zakidaju, ali rijetko tko reagira!

0
Foto: Pixabay

Ako ste mislili da nemate sličnosti s Mick Jaggerom ili papom, varate se. Svi smo mi potrošači. Svaki dan plaćamo nešto: bio to kruh ili računi, ili u slučaju Mick Jaggera vile i avioni. Potrošači po definiciji uključuju sve nas. Iako nažalost, naši se stavovi vrlo često ne čuju.

„Od 4, 5 milijona Hrvata, svaki građanin je potrošač. Kako na državnoj, tako i na međunarodnoj sceni. U Europi je zaštita potrošača na prvom mjestu, dok je u Hrvatskoj na zadnjem. Nisam zadovoljan s pravima potrošača. Što se tiče zakonodavstva, zakone imamo fenomenalne. Može ih se uvijek doraditi, ali mogu biti i puno lošiji. Što se toga tiče, dovukli smo se do nekakvog standarda Europske Unije. Ali kada izađemo na ulicu, kada pogledamo praksu – koliko se potrošač svakodnevno zakida, onda se može reći da kaskamo jedno 20 godina za Europom. Ajmo reći da je trgovački lobi jako, jako jak. S obzirom da smo došli iz ’91, još je sve to u povojima, Hrvatska je najpovoljnije tlo za velike korporacije da se tu gnijezde i da ubiru novce. Zašto? Zato jer se ljudi bave sa normalno osobnom egzistencijom, bombardira ih se sa računima, a kada bi bili upoznati sa svojim potrošačkim pravima, puno bi im lakši bio život“ , kazao je za Radio Dalmaciju Igor Vujević iz Društva za zaštitu potrošača Hrvatska.

Na pitanje koliko imamo naviku tražiti svoja prava, Igor je odgovorio: „Malo, jako malo. Evo za primjer: mi u gradu Zagrebu radimo svaki dan po 8 sati. U cijeloj 2015-oj godini savjetovali smo svega 13 000 – 14 000 tisuća ljudi. Svaki dan, 40 sati tjedno, 13 000 datih savjeta na milijon stanovnika. Znači totalni kaos. A ja vam tvrdim da svaki građanin nas treba, ako ništa barem kada dođu 15-og računi“.

Igor je nadodao da je uspješnost savjetovanja u 75 – 85 % slučajeva, te poručio: „Čak i najmanja sumnja je opravdana sumnja i ukoliko potrošači imaju nekakve dvojbe, uvijek imaju pravo pisati reklamaciju. Ne ići tamo, ne osobno i ne verbalno riješavati svoje probleme, nego uvijek pisanim putem. Neće ni davatelji usluge takav način prizanti ako se vi ne pobunite, jer to vam je onaj sindrom APP (ako prođe, prođe)! Vi se normalno ne pobunite, ne reklamirate, onda vam još ide i ovrha i naplata i sve živo”.

Ministarstvo gospodarstva je uspostavilo jedinstveni pristupni broj 072/414-414 za savjetovanje potrošača. Upiti se zaprimaju  svakog radnog dana u trajanju od 4 sata dnevno (10-14 h). Zvrcnite malo češće i obranite svoja prava!