Na Olimpijskim igrama borba za medalje u igranju video igrica!

0

Alibaba, e-commerce gigant poznat većini po kineskoj verziji Amazona – Aliexpressu, najavio je kako će uložiti 150 milijuna dolara u eSport u sklopu partnerstva s Internacionalnom eSports Federacijom (IeSF).

Ulaganja u eSport arene i $5.5m vrijedan WESG

Cilj ovog projekta je globalna prepoznatljivost i legitimacija eSporta, i to kroz tri glavna cilja:

  • Kreiranje natjecanja za amatere i profesionalce
  • Prepoznavanje eSporta kao sportske discipline na globalnoj razini
  • Kreiranje unikatnog brenda tj. intelektualnog vlasništva vezanog uz eSport

U sklopu ove najavi, Alisports, dio Alibabe zadužen za sportske djelatnosti, biti će domaćin World Electronic Sports Gamesu, natjecanju s 5.5 milijuna dolara nagradnog fonda, koje će imati potporu IeSF-a. Uz to se dodatna ulaganja namjeravaju uložiti u gradnju eSport stadiona diljem Kine, s ciljem da se eSport pretvori u način života, a ne samo hobi. Na ovo natjecanje planiraju dovesti najbolje igrače iz cijelog svijeta.

IeSF, trenutno jedino nezavisno eSport tijelo, surađuje s preko 40 nacionalnih eSport saveza te jednom godišnje organizira e-Sport World Championship, natjecanje za sve zemlje članice. Prošlogodišnje natjecanje održalo se u Seulu, a ispred domaćina Južne Koreje trijumfirala je Srbija, koja je kroz 3 službene igre: League of Legends, Starcraft 2 i Hearthstone skupila najviše bodova.

Legitimacija eSporta i Olimpijske Igre

Jedan od napora IeSF-a je da se eSport natjecanja uključe i u Olimpijske Igre. Slična inicijativa, no u istom obliku – eGames, već je prihvaćena pa ćemo tako ove godine u Riu vidjeti eSport ekipe Brazila, Kanade, SAD-a i Velike Britanije u borbi za zlatna, srebrna i brončana odličja. Detalji natjecanja, uključene igre ni igrači nisu još objavljeni, kao ni proces kvalificiranja za ostale zemlje – makar samo natjecanje počinje za 15 dana. Ovogodišnji Rio eGames je testno izdanje, a cilj je proširivanje na punokrvna natjecanja za OI Pyongchang 2018. i  OI Tokyo 2020.

Makar eGames potencijalno mogu biti veliki uspjeh, dosta negativne reakcije je uzrokovalo to što cijelu proceduru vodi novonastala organizacija IEGC (International eGames Commitee) koja nema povijest u eSportu, dok je IeSF s 8 godina iskustva na sličnim natjecanjima ignoriran. Sudeći prema dosadašnjim objavama, eGames ne ulijeva mnogo povjerenja – čine se kao jedni od mnogih koji su došli na eSport scenu kako bi ugrabili dio kolača dok se to još može.

Ulaganja pokazuju da je eSport budućnost

Sve više i više dolazi do izražaja kako mlade sve manje zanimaju klasični mediji poput TV-a, a veliki brendovi koji žele ostati konkurentni već danas ulažu u trendove sutrašnjice poput eSporta. Alibaba je uložio $150m u natjecanja i arene, Amazon je kupio Twitch, američki TV program Turner Sports organizira milijunske CS:GO lige, a malo po malo, eSport dolazi i na Olimpijske Igre. Tko zna što nas još čeka u mjesecima i godinama koje dolaze.

(gamer.hr)