Još je svega 9 dana do početka 4.izdanja “Ultra Europe” festivala u Splitu.
Ove godine najduže traje, od 14. do 20.srpnja, a nakon Poljudskog stadiona seli se na otoke: Brač, Hvar i Vis. Zato je i zaslužio ime destinacijski festival, te postao “Croatia music week Ultra”.
Na posljednjoj konferenciji za medije uoči festivala predstavljen je njegov program, ali se i dalo naslutiti kako će se ipak dogovoriti ostanak Ultre u Splitu. Direktor komunikacija festivala, Luka Jureško izdvojio nam je ovogodišnji line -up:
Na 5 lokacija 8 pozornica , preko 150 tisuća ljudi dolazi iz 143 zemlje ove godine, tri više nego prošle godine. Kao i savke godine dolaze svjetska imena DJ DeadMou5, David Guetta, Carl Cox, Marin Garixx, Armin van Buurenn i još mnogi drugi. Prodaja karata ,evo sve je veći interes, te se nadamo da će i ove godine to biti svjetski spektakl.
Tu je naravno i vrhunska produkcija i vatromet najveći do sada, a između 160 DJ-eva bit će problem izabrati pozornicu , dodao je Jureško.
Ulaznica u prodaji još ima, rekao nam je direktor prodaje Ultre, Sandi Kuplen, koji je istaknuo kako su organizatori očekivali malo veću pomoć od države . Naime, festival financijski, odnosno organizacijski pomaže Grad Split s milijun i 200 tisuća kuna, zatim Turistička zajednica grada Splita s 200 tisuća , dok Ministarstvo turizma izdvaja 600 tisuća kuna:
Da mogu odvojiti više, po meni mogu, ali mislim da to treba ići na instancu države. Naša procjena je da se na festivalu troši oko 50 milijuna eura, ako idemo po logici da više od 10 milijuna poreza dolazi u državni proračun i da smo izvozni proizvod, pomoć nam definitivno treba. Split jest naša destinacija i tu želimo i ostati, mi smo sada u globalnoj konkurenciji i plaćamo globalne cijene i zato trebamo malo više iskordinirane akcije sa strane svih institucija.
Iznos za DJ-eve svake je godine sve veći, velika je konkurencija festivala elektronske glazbe u okruženju i Ultra, priznao je Kuplen , radi u “minusu”.
Pomoći ćemo više iduće godine, istaknuo je savjetnik u Ministarstvu turizma, Ivo Bašić, no ukupno 6 milijuna kuna koliko iznosi 10 posto vrijednosti, odnosno troška Festivala , jako je teško izdvojiti u ovoj gospodarskoj situaciji:
Ministarstvo turizma je zaista pokušalo naći najbolje rješenje i taj iznos je iznađen kroz sustav turističkih zajednica.Proračun je ove godine oko 180 milijuna kuna i jako je teško govoriti o ulaganju u nešto što zovemo strateški interes.
Ultra nam je iznimno važna, kaže splitski dogradonačelnik Goran Kovačević, te su , tvrdi , napravili sve i financijski i organizacijski da je zadrže u Splitu:
Grad Split je preuzeo obavezu sponzorstva najma stadiona sa milijun i 200 tisuća kuna. Mi ćemo do konca tjedna potpisati sponzorski ugovor vezano za pokroviteljstvo nad festivalom i načelno smo se sve već dogovorili. Mi bez Ultre svi skupa imamo nulu, a da vratimo samo 10 posto onog što od Ultre dobijemo kroz proračun, a najviše dobije država, imamo onih preostalih 90 posto.
Što Ultra znači za Split, govori samo broj turističkih kreveta u periodu prije četiri godine, sa 13 tisuća “skočili” su na 22 tisuće i 300!, ističe direktorica Turističke zajednice grada Splita, Alijana Vukšić:
Prošle godine prosjek boravka gostiju bio je 5,5, dana. Potrošnja je također visoka,preko 130 eura, a toliko otprilike troše i gosti u kongresnom turizmu. BNe smijemo zanemariti ovu grupu gostiju, jer oni ostvarju veliki prihod i vraćaju se u destinaciju.
Novost ove godine na festivalu su ulaz s južne strane stadiona i dvostruke ograde, prevencije radi jer organizatori su svjesni geopolitičke situacije. MUP šalje dodatne snage i sve će biti na najvišoj razini osiguranja, rekao je Kuplen i prepričao kako Splićani 4.godinu zaredom doživljavaju Ultru:
Dvije starije ženske osobe razgovaraju, kaže jedna: vidiš nemamo samo Banana Split, sad imamo i Heineken Split!