U Hrvatskoj gospodarskoj komori procjenjuju da će uskrsna potrošnja biti u skladu s prošlogodišnjom. Prema procjenama skromnija košarica iznosit će oko 650 kuna, srednja oko 1200, a bogata 1600 kuna. Košarica je sve skuplja i skuplja. Ona najjeftinja prije tri godine bila je oko 500 kuna.
“Više od 42% građana za Uskrs će kupovati namirnice iz domaće proizvodnje”, kazala je za Radio Dalmaciju pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK, Tomislava Ravlić. Prema procjeni HGK, 43% građana kupovat će u hipermarketima, 31% u manjim prodavaonicama, a 26% na tržnicama.
Ravlić poziva građane da kod kupnje ovog Uskrsa vode računa o potrošnji domaćih namirnica, “jer poticanjem domaće industrije zapravo potičemo cjelokupan rast hrvatskoga gospodarstva”.
Skromnija košarica podrazumijeva primjerice srdele ili mole za večeru na Veliki petak ili svinjetinu za uskrsni ručak, dok bogatija košarica ima bakalar za Veliki petak i janjetinu za uskrsni ručak.
Nedvojbeno je kako je aktualna gospodarska situacija promijenila naše potrošačke navike pa se ipak ponašamo racionalnije, osjetljiviji smo na cijenu i postajemo sve praktičniji. Unatoč tomu, posljednje dvije godine promet u trgovini na malo u Hrvatskoj kontinuirano raste.