Stranka Pametno na konferenciji za medije osvrnula se na niz problema u gradu Splitu, ponudivši svoja rješenja.
Osvrnuli su se na situaciju u javnom gradskom prijevozniku, tvrtki “Promet koja slovenskoj tvrtki “A Cosmos” duguje 40 milijuna kuna za autobuse iz 1990. koje nikad nije platila. Iako je bila planirana tematska sjednica o načinu podmirivanja tog duga, od nje se odustalo i točka će se naći na redovnoj sjednici splitskog gradskog vijeća 21. i 22.ožujka:
Gradonačelnik planira da se Grad uknjiži na zemljište Prometa i o tome ćemo mi gradski vijećnici raspravljati, iako je taj prijedlog već poslao ostalim suvlasnicima tvrtke. Mislim da smo najprije morali mi , kao najveći suvlasnici to raspraviti, zatim dostaviti svim suvlasnicima i na kraju odlučiti kako ćemo to riješiti.
rekao je gradski vijećnik Jakov Prkić, dok je čelnica stranke Marijana Puljak komentirala kako gradonačelnik Ivo Baldasar saziva tematske sjednice samo kada nema rješenja ili većinu u vijeću.
Na istoj sjednici vijeća naći će se i odluka o osnivanju nove gradske tvrtke “Split Parking”, za koju Jakov Prkić drži da nije dobra:
Ovaj trenutak 6 pravnih osoba upravlja parkiralištima na području grada, od čega su četiri u vlasništvu Grada, a dvije su privatne. Ovim potezom taj broj pravnih osoba će pasti na 5, od toga i dalje 4 u vlasništvu grada i to nema smisla. Je li se Gradu isplati kupiti Hvidru d.o.o., mislim da ne, jer ona ima 120 zaposlenih, a Promet 70-ak koji rade na poslovima parkiranja, to je ukupno oko 200 zaposlenika i to je preveliki trošak. Bojim se da će, nastankom nove tvrtke , ostati vrlo malo novca za investiranje u nove parkinge, da će se sve trošiti na plaće. Ako Promet ostane bez oko 20 milijuna kuna prihoda od parkinga, tu rupu ćemo morati zatvarati iz proračuna, gubimo i na jednu i drugu stranu.
Ukoliko Grad kupi tvrtku “Hvidra” d.o.o. , a neslužbeno saznajemo kako će većina gradskih vijećnika to podržati, dobija jedino djelatnost i zaposlene, tvrdi Prkić. Infrastruktura je već gradska, upozorio je i dodao kako se vjerojatno zbog toga širi naplata parkiranja i na gradske kotareve udaljene od centra grada:.
Grad je već dosad u više navrata milijunskim iznosima spašavao Hvidru i praktički su sva ta parkirna mjesta vlasništvo Grad koje su oni dobili za male novce. Bit će puno istih radnih mjesta koje će se preklapati.
Marijana Puljak predstavila je niz rješenja koje imaju za tzv.crne točke u gradu od kojih je najnoviji problem komunalne infrastrukture oko nedavno otvorenog trgovačkog centra:
Umjesto da Grad planira svoj razvoj, da prostorne planove usklađuje sa strategijom Grada, umjesto da na vrijeme osigura komunalnu infrastrukturu investitorima,da pripreme teren za takve investicije, što se događa? Otvorite jedan tako veliki centra i naknadno riješavate pristupne ceste, preuzimate ceste s milijunskim hipotekama koje će generacije i generacije građana opteretiti u budućnosti.
Problem su i neiskorišteni i devastirani prostori u gradskom i državnom vlasništvu, stranka i za to ima prijedlog:
Zašto ne prostore dati na upotrebu IT start -up tvrtkama, napraviti cowoorking prostore, znači napraviti gradski IT centar otvorenoh tipa, mjesto susreta lokalne IT industrije u suradnji s Gradom, Sveučilištem, poduzetnicima, investitorima, studentima. Brandirajmo Split kao grad software-a.
Novca ima, važno je znati upravljati njime i iskoristiti sve mogućnosti koje se nude – zaključuju u stranci Pametno.