Tradicionalni gospodarski događaj , Sajam “Gast” ove godine održat će se po prvi put u Spaladium areni. Datum se godinama ne mijenja, uvijek je to početak ožujka , tako i ove godine sajam svoja vrata otvara 2. i traje do 5.ožujka.
Na sajmu sudjeluje 510 izlagača i suizlagača iz 6 zemalja: Slovenije, Italije, BIH-a, Srbije, Austrije i Hrvatske
21. sajam, uz poznate stvari, donosi i novine od kojih je najzanimljiviji prvi Sajam sladoleda i slastica, istaknula nam je direktorica Sajma Split, Sanja Vuković Veić:
Jedan novi segmet koji smo uveli, jer osluškujemo potrebe tržišta i uvidjeli smo da je to jako kvalitetan i zahtjevan segment opremanja hotelskih i ugostiteljskih objekata, te da se letvica kvalitete diže iz godine u godinu. Predstavit ćemo proizvođače koji će predstaviti novitete na tržištu, novitete u svojoj proizvodnji, ali i nove trendove u svijetu po pitanju sladoleda i slastica.
Sajam je mjesto na kojem poslovni ljudi iz turističkog i ugostiteljskog sektora ostvaruju kontakte, prezentiraju proizvode i usluge baš uoči turističke sezone, te organizatori i ove godine dovode partnere iz drugih hrvatskih županija:
Dovodimo Brodsko – posavsku županiju koja je partner županija, odnosno 15-ak njihovih proizvođača namještaja koji putem sajma “Gast” žele osigurati plasman na tržuištu Dalmacije. Svi renomirani splitski restorani će se prezentirati, a moći će se kušati i sva vina i jaka alkoholna pića ocijenjenih na 21.međunarodnom ocjenjivanju .Svi su pozvani u sklopu našeg vinskog bara i rakijarnice kušati i otkriti zašto su oni dobili šampionske titule.
Moći će se probati šampion vina – iločki Traminac, te najbolje jako alkoholno piće – Lozova rakija , bit će na sjamu i puno drugih degustacija, naravno i sladoleda i slastica. Predstavit će se kulinarska baština Splitsko -dalmatinske županije, a turističke zajednice Osijeka i Makarske suprostavit će fiš paprikaš brudetu, a brojne su i konferencije:
5. Turistička mreža, specijalizirana konferencija o turizmu : Kako poboljšati i kako se što bolje pripremiti za turističku sezonu. Bit će priče i o energetskim certifikatima, kako ostvariti uštede, dakle sve ono što je konkretno za male iznajmljivače i obiteljske hotele kako kroz uštede ostvariti veće profite. Ugostiti ćemo i predstavnike Fonda i predstavnike ministarstva, tako da će se moći doznati i o poticajima i o europskim fondovima, kako povući sredstva i kako biti što konkurentniji na hotelijerskom tržištu.
Organizatori su manifestaciju predstavili na konferenciji za medije, tamo je bio i Splitsko -dalmatinski dožupan, Ante Šošić, koji je podsjetio kako će se ove godine u turističke kapacitete u Hrvatskoj investirati oko 676 milijuna eura, a znamo da su poljoprivreda i turizam povezani.
Split postaje i atraktivan sajamski grad, pohvalio se splitski dogradonačelnik Goran Kovačević, a direktorica Vuković Veić rekla nam je kako su zadovoljni novim prostorom:
Izlagači jako dobro reagiraju jer im je puno lakši pristup i jedan drugačiji je nivo, u pravilu smo jako zadovoljni. Mi kroz ovu godinu planiramo još jedan novi projekt, tako da Sajam Split ima tradiciju 20 godina , a s druge strane svaki put nastojimo nešto novo na tržištu popratiti i tematski obraditi.
Svečano otvaranje sajma je u srijedu, 2.ožujka u 10 sati.