2. Festival gastronomije i turizma “Adriatic gastro Show” svečano je otvoren u splitskoj Spaladium areni.
Do 6.veljače sajam će biti mjesto susreta svih onih koji su vezani uz turizam i ugostiteljstvo, kao i mjesto sklapanja poslova, jer u 120 izložbenih prostora svoje proizvode i usluge predstavlja 524 izlagača iz 12 zemalja.
Sajam je otvorio Splitsko-dalmatinski župan Zlatko Ževrnja koji je tom prigodom istaknuo kako ova županija s 20-ak programa potiče upravo turizam i proizvodnju hrane. U turizmu bilježimo sjajne rezultate, no loše brojke dolaze iz poljoprivrede: Moramo napraviti svi sve da se ta poljoprivredna proizvodnja napokon pokrene, ne u uvoznom, već izvoznom smjeru.Naša domovina ima toliko poljoprivrednih potencijala da bismo mogli proizvoditi hrane za 20 milijuna stanovnika. Gastronomija je ono što traži turistička klijentela i na tome treba jačati daljnji razvoj poljoprivrede i stoga je ovaj Festival važan.
I splitski gradonačelnik Ivo Baldasar ocijenio je kako je ovaj sajam značajan za Split: Koji je sigurno potreban gradu Splitu kao šampionu turizma.Tako da me veseli ovaj sajam, koji se nadam da će iduće godine biti još veći kao što će biti rast turizma u Splitu.
Zahvalio se Baldasar i stečajnom upravitelju “Spaladium arene” koja sve češće ugošćava slične manifestacije, rekavši kako je čuva Gradu koji će je preuzeti. To je otvorilo špekulacije o eventualnoj nagodbi Grada i vjerovnika, odnosno banaka , ali novinari su ostali bez konkretnog odgovora što to zapravo znači.
Direktorica Turističke zajednice Splita, Alijana Vukšić tvrdi kako ovakvi sajmovi dovode , ne samo izlagače, nego i goste u predsezoni u Split: Upravo ovakve manifestacije, festivali gastronomije i turizma će sigurno doprinijeti da nam rezultati budu jako dobri kao i prethodnih godina. U siječnju 20 posto povećanja, pratimo i dalje trend dvoznamenkastog rasta.
Ove godine na festivalu gastronomije i turizma dvostruko je više izlagača, ističe direktor Stipe Šamija: Smisao je približiti svim našim potencijalnim kupcima, hotelima, restoranima, kafićima, sve dobavljače kako bi na jednom mjestu mogli vidjeti što se nudi za iduću sezonu.
Uz najpoznatija imena iz područja gastronomije, vinarstva, turizma, te tvrtke iz sfere ugostiteljstva i opremanja prostora, brojna su popratna događanja: kulinarski show, edukativna predavanja koja propituju ulogu gastronomije u funkciji razvoja destinacije i recimo daju odgovor na pitanje kako privući gosta okusom u Hrvatsku.
Održat će se i 2. regionalni forum obiteljskog smještaja Splitsko -dalmatinske županije, ali i “kužinavat” će se EU projekti u turizmu.