Tri četvrtine učenika do kraja osnovne škole probalo je alkohol

0
Foto: delfi.ee

Tri četvrtine učenika do kraja osnovne škole probalo je alkohol, a 30 posto roditelja, osobito maturanata odobrava konzumaciju alkohola, istaknuto je na okruglom stolu na temu sprječavanja maloljetničke konzumacije alkohola u sklopu nacionalne kampanje “Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne”.

Radi se o rezultatima istraživanja iz 2013. koje je provedeno među 2267 učenika u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji.

“Glavni zaključci istraživanja su da je alkohol najzastupljenije sredstvo ovisnosti već u osnovnoj školi, a znatiželja i želja za opuštanjem vodeći su razlozi njegove konzumacije. Alkohol prvi put najčešće probaju kod kuće, lako se nabavlja, uglavnom u kafiću, a njegovu konzumaciju odobrava oko 30 posto roditelja, osobito kod maturanata “, kazala je profesorica psihologije u II. osnovnoj školi Bjelovar Ines Mihajlović.

Stoga je poručila da je krajnje vrijeme spriječiti proturječne poruke u društvu i svima dati jasno do znanja koliko je važno reći ne prilikom potencijalne konzumacije alkohola.

Prema posljednjim rezultatima Europskog istraživanja o pušenju, pijenju alkohola, uporabi droga i rizičnim čimbenicima (ESPAD) iz 2011. provedenog u 37 europskih zemalja među 105.000 učenika, Hrvatska se nalazi na trećem mjestu kad je u pitanju maloljetnička konzumacija alkohola. Rezultati, istaknuto je na okruglom stolu, ujedno pokazuju porast ekscesivnog pijenja (binge drinking) među djevojčicama i dječacima u Hrvatskoj. Mnogobrojna istraživanja pijenja alkoholnih pića tijekom adolescencije utvrdila su i visoku povezanost opijenosti i sudjelovanja u tučnjavama, skrivljenih prometnih nesreća, izlaganju riziku od maloljetničke trudnoće i mnogih drugih scenarija.

Kampanja “Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne” provodi se do 15. prosinca na ukupno tisuću prodajnih mjesta i kafića u cijeloj Hrvatskoj u organizaciji Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore (HGK) u partnerstvu s Ministarstvom zdravlja. Cilj kampanje je podizanje svijesti o nužnosti poštovanja i provedbe zakona kojim je zabranjena konzumacija i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina. (Hina)