Književnost i lektira zabavniji su uz internet

0
Foto: investimentovalor.blogspot.com

Nedavna istraživanja pokazuju da djeca i mladi u Hrvatskoj vrlo malo čitaju, otprilike od 15 minuta do najviše sat vremena dnevno. Ne zanima ih  književnost, a kratak sadržaj književnih djela neki pronalaze na internetu  i tako je lektira riješena! No, suživot knjige i računala je moguć.

EU projekt AMORES , koji se provodio protekle dvije godine s 400 studenata u Danskoj, Hrvatskoj, Poljskoj, Švedskoj i Velikoj Britaniji pokazao je kako je moguće koristiti računalnu tehnologiju kako bi se motiviralo učenike na učenje književnosti.

Najvažniji rezultat projekta, koji su predstavljeni u petak, 20. studenoga  u Dubrovniku, je AMORES nastavna metodologija koja potiče na učenje književnosti kroz digitalnu kreativnost i suradnju. Učenici uz pomoć računala izrađuju e-artefakte inspirirane književnim djelima, dijele ih s vršnjacima putem video konferencija i društvenih mreža i diskutiraju o djelima.

Tako je učenje književnosti zabavnije, učenici  bolje   razumiju književna djela, kreativnije ih interpretiraju, a ujedno  povećavaju svoje digitalne kompetencije i komunikacijske vještine.

Na predstavljanju rezultata  proglašeni su pobjednici međunarodnog AMORES natjecanja e-artefakata u kojemu je sudjelovalo više od šezdeset natjecatelja iz cijele Europe. Prvonagrađeni su učenici 3. razreda Osnovne škole “Kefalos” s grčkog otoka Kosa. Treću nagradu osvojila je hrvatska učenica Paula Petković iz Osnovne škole “Petra Kanavelića” iz Korčule za svoj strip “Kugina kuća”.

Koordinator projekta bila je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet , a financirala ga je Europska komisija  s oko   400.000 EUR-a.