Jutros su započeli radovi na probijanju tunela Kozjak, kao jednog od kompleksnijih objekata predviđenih u sklopu cjelokupnog projekta naziva Novi ulaz u Split.
Naime, prvim miniranjem 20.000 m3 stijenske mase predusjeka sjevernog izlaza tunela, započeli su radovi na iskopu tunela Kozjak. U sljedećih mjesec dana započet će se i sa samim iskopom tunela, odnosno glavne, prometne cijevi i servisne cijevi, izvijestili su iz Hrvatskih cesta.
Radovi probijanja tunela će se vršiti prema Novoj austrijskoj metodi građenja tunela (NATM). Ovisno o kategoriji stijene, očekuje se dnevni napredak od 5 do 9 metara.
Probijanje servisne cijevi pratit će dinamiku probijanja glavne, prometne cijevi. Prilikom probijanja tunela, posebna pažnja bit će posvećena zaštiti okoliša.
Tunel Kozjak je projektiran za brzinu od 80 km/h kao jednocjevni tunel sa dvosmjernim prometom sa servisnom tunelskom cijevi. Servisna cijev se izvodi paralelno sa glavnom tunelskom cijevi na razmaku osi od 35 m. Dužina cijevi je 2545,7 m. Poprečni presjek tunela svijetlog je otvora 56,17 m2.
Širina voznih i rubnih trakova iznosit će:
prometni trak širine 2*3,25 m
rubni trak širine 2*0,35 m
središnja dupla linija širine 2*0,20 m i razmak 0,1 m
ukupno 7,70 m
Poprečni presjek ceste u servisnom tunelu:
– širina ceste………………………………………………………………….. 3.50m
– pješačke staze…………………………………………….. (2×0.70m)=1.40m
– ukupno……………………………………………………………………….. 4.90m
U pogledu opreme tunela, predviđene su 4 zaustavne niše, po dvije za svaki smjer vožnje, 2 poprečna prolaza za interventna vozila, poprečni prolazi za pješake svakih 250 m, SOS i hidrantska niša svakih 150 m, uzdužna ventilacija, video nadzor te vatrodojavni nadzor.
U ovoj fazi, ugovorenoj sa Izvođačem radova tvrtkom China Road and Bridge Corporation u vrijednosti od 74.649.425,65 eura bez PDV-a sa rokom izvršenja od 36 mjeseci, duljine 6,85 km predviđena je izgradnja državne ceste sa dvije tunelske cijevi (glavna i servisna cijev), tri nadvožnjaka, jednog prolaza, dva vijadukta i nathodnika planinarskog puta, te zidova za zaštitu od buke.
Projekt naziva Novi ulaz u Split: čvor Vučevica na A1 – tunel Kozjak – čvor na DC8 – Trajektna luka Split, investitora Hrvatskih cesta, predviđa izgradnju nove dvotračne državne spojne ceste koja spaja čvorište Vučevica na autocesti A1 s gradskom – trajektnom lukom u Splitu.
Nakon čvorišta Vučevica cesta prolazi kroz tunel Kozjak do državne ceste DC8 u Kaštelima, a potom novim prijelazom zaljeva do Kopilice (lokacija planiranih novih kolodvora, autobusni i željeznički), odnosno daljnjom vezom na gradsku trajektnu luku.
Projekt se provodi u tri faze, a od kojih je u realizaciji prva faza, točnije cesta od čvorišta Vučevica do čvorišta na državnu cestu DC8 u Kaštelima u duljini zahvata od 7,92 kilometara.