Objavljeni su rezultati međunarodnog natječaja za novu tržnicu i ribarnicu u Makarskoj. Na natječaj je pristiglo 20 radova iz 15 europskih zemalja.
Nakon procesa koji je trajao više od godinu dana, Makarani su doznali rezultate međunarodnog arhitektonskog natječaja na kojem je projektni zadatak bio osmisliti novi izgled gradske tržnice i ribarnice.
Na Europanov natječaj smo se prijavili kako bi ostvarili puni potencijal ovog vrijednog javnog prostora i razvili ga u moderan eno-gastro centar. Na ovaj način smo uštedjeli vrijeme i novac, jer umjesto da sami provodimo natječaj, dobili smo izravan pristup najambicioznijim i najangažiranijim mladim stručnjacima na međunarodnoj sceni, poručio je gradonačelnik Makarske Zoran Paunović, dodavši kako je nedavno u francuskom Clermont-Ferrandu članovima žirija detaljno odgovarao na pitanja o projektu kako bi im pomogao u odabiru najboljeg rješenja: Pristiglo je ukupno dvadeset radova, selekcijom se došlo do najboljih šest i sada je stručni žiri, sastavljen od sedam eminentnih međunarodnih stručnjaka, odabrao najbolje rješenje za projektni zadatak koji smo napisali.
Ocjenjivački sud je nagradio dva rada i dodijelio tri posebna priznanja, a prva nagrada u iznosu od 12.000 € dodijeljena je radu XJ968, Earth, Wind and Water, autorskog tima Elisabeth Terrisse de Botton iz Španjolske te Matthieu Brasebinu iz Francuske.
Natječaj je proveden prema Pravilima međunarodne organizacije Europan i Pravilniku o natječajima s područja arhitekture, urbanizma, unutarnjeg uređenja i uređenja krajobraza Hrvatske komore arhitekata.
Arhitektonski uredi iz cijele Europe prijavili su se na natječaje čije su projektne zadatke, uz Makarsku, raspisali i Barcelona, Helsinki, Marseille te mnogi drugi europski gradovi, među kojima se Makarska ističe kao jedina u jugoistočnoj Europi.
Barcelona revitalizira cijele kvartove uz pomoć ovog natječaja, tražeći ideje upravo mladih arhitekata koji će napraviti odmak od zastarjelih urbanističkih koncepata. Mi smo, konkretno, dobili kvalitetna i inovativna rješenja koja su prvenstveno orijentirana na naše OPG-ove, ribare i ugostitelje, ali u suštini i na dobrobit svih Makaranki i Makarana, rekao je Paunović naglasivši kako će novi izgled ribarnice i tržnice pridonijeti turističkoj prepoznatljivosti Makarske te otvoriti nove mogućnosti razvoja turizma, ali i ponuditi druge modele korištenja, poput prostora za kulturna i sportska događanja.
Dodajmo kako je sljedeći korak potpisivanje ugovora s nagrađenim arhitektonskim uredom o daljnjoj suradnji na projektu, što bi se trebalo dogoditi početkom 2024. godine.