Novi vizualni identitet Kaštela

0

Turistička zajednica grada Kaštela predstavlja novi vizualni identitet kojeg potpisuje splitska branding agencija Carli+Sosa. Na ovaj način i Kaštela djeluju u skladu sa strateškim odrednicama razvoja hrvatskog turizma i potrebom za postavljanjem čvrstih temelja za snažniju prepoznatljivost i veću tržišnu učinkovitost destinacije. Posljednjih godina grad Kaštela poprima sve izražajnija obilježja poželjne turističke destinacije, a da bi se dosadašnji pozitivan turistički i razvojni trend nastavio, uočena je potreba za sustavnom komunikacijom vrijednosti svih sedam Kaštela kao jedne, jedinstvene cjeline. Potreba za profiliranjem potaknula je čelnike TZG Kaštela da potraže najbolje moguće rješenje vizualnog i verbalnog identiteta koji su temelj brandiranja svake destinacije, a odgovor na tu potrebu ponudio im je kreativni tim koji stoji iza imena branding agencije Carli+Sosa iz Splita.      

„U odabranom rješenju TZG-a Kaštela ponudili smo jedan kompletan identitetski sustav. Vizualno smo prikazali najjače identitetske potencijale unutar destinacije, prikazali smo ih unificirano unutar istog tona i stila, ali ono što smatramo najvažnijim je da nam je polazišna točka bila forma koja opisuje bridove utvrda odnosno kaštela, kao i zastava kojoj je svojstvena karakteristika ritam. Tako je ritam i dominantna vrijednost ovog rješenja, što smo vjerujem, uspjeli i prikazati; ritam ljudi, njihova dinamika kretanja unutar destinacije – kako lokalnog stanovništva tako i gostiju, dinamika položaja svakog od sedam Kaštela i njihovih uzajamnih odnosa i upravo je ta ritmičnost kao i pripadajuća mu modularnost osnovna prednost novog identitetskog sustava Kaštela”, pojasnili su nam Igor Carli i Goran Šoša. Svoje zadovoljstvo konačnim rješenjem nije krila ni direktorica TZG Kaštela, Nada Maršić: „U Turističkoj zajednici grada Kaštela izuzetno smo zadovoljni novim, suvremenim vizualnim identitetom. Isti je usklađen s osnovnim specifičnostima Grada Kaštela. Identitet je jasan, čitljiv, informativan, a boje šalju poruku o našem gradu. Veliki dio poslova Turističke zajednice su promotivne aktivnosti, a ovakav vizualni identitet primjenjiv je u širokom spektru aktivnosti: na primarnim, medijskim sredstvima komunikacije, na gotovim proizvodima, ambalaži, publikacijama, signalizaciji, uniformama, kao i potencijalnim intervencijama u prostoru.“

Svaki od sedam Kaštela zauzima svoje polje unutar sustava, a razlikuju se i po bojama koje su proizašle iz prethodnog mapiranja boja reljefa kaštelanskog područja – od modro plave iz dubina mora do tamno zelene šume Kozjaka. Također, ovim rješenjem CARLI+SOSA razriješili su i vječno pitanje brojnih posjetitelja Kaštela i stanovnika okolnih gradova koji najčešće ne znaju nabrojati po pravilnom redoslijedu svih sedam Kaštela.

Najveća prednost ovog rješenja svakako je njegova modularnost odnosno mogućnost prilagođavanja različitim primjenama tako da putem istih sedam formi se različite teme mogu tretirati na različite načine putem ritma, boje, kompozicije i tipografije. Dakle, osim korištenja kroz klasične komunikacijske materijale, svoju vrijednost najbolje će istaknuti kroz primjenu u širem kontekstu – npr. brendiranju kaštelanskog crljenka, kulturnih, sportskih i zabavnih manifestacija, povijesnih znamenitosti, kaštelanskih klapa itd. stoga će biti ponuđen široj zajednici s jasnim smjernicama za upotrebu i kroz široku primjenu izraziti svoj puni potencijal.