Splitski brodar „Linijska nacionalna plovidba“ pokrenuo je prijedlog predstečajne nagodbe 12. siječnja.
Prijedlog je krajem prosinca FINI uputila direktorica tvrtke Antonija Mišura zbog stjecanja uvjeta temeljem Zakona o financijskom poslovanju i to je , kako ona tvrdi, samo nastavak priče o uništavanju malih brodara, maćehinskog odnosa države i Agencije za obalni linijski pomorski promet prema privatnim brodarima, te neravnopravne tržišne utakmice.
{mp3}Reportaze/lnp1{/mp3}
…potvrdila nam je direktorica Antonija Mišura i dodala kako će unatoč otpuštanju 18 pomoraca, pokušati zadržati djelatnost.
Usprkos obavezi o liberalizaciji pomorskog linijskog prometa, linije dobiva državni brodar, kaže Mišura i odgovornima za takvo stanje drži ministra Sinišu Hajdaš Dončića, predsjednika Upravnog vijeća Agencije za obalni linijski pomorski promet Igora Butorca i ravnatelja Agencije Ivana Franičevića.
Agencija nije učinila ništa na liberalizaciji tržišta, tvrdi Mišura, samo je potrošila 17 milijuna kuna za svoje plaće:
{mp3}Reportaze/lnp2{/mp3}
Ovi problemi na koje su iz LNP-a upozoravali sve nadležne, zajednički su problemi svih privatnih brodara čiji brodovi ne plove, dok Jadrolinija gradi nove prekapacitirane brodove:
{mp3}Reportaze/lnp3{/mp3}
Tu liniju je LNP 7 godina održavao trajektom „Nosač“, a sumnju u namještanje natječaja pobuđuje što se s raspisivanjem natječaja čekalo gotovo godinu dana do izgradnje novog Jadrolinijinog broda.
Sve je transparentno, odgovora ravnatelj Agencije, Ivan Franičević, i kao neistinite odbacuje tvrdnje da neznanjem i neracionalnim ponašanjem dovode u pitanje razvoj privatnog brodarstva u Hrvatskoj:
{mp3}Reportaze/lnp_franicevic1{/mp3}
Uvjete natječaja određuje Država, a EU što se subvencionira, rekao nam je ravnatelj Agencije i dodao kako je prosječna starost brodova LNP-a 38 godina:
{mp3}Reportaze/lnp_franicevic2{/mp3}
Neka se ponovo jave za liniju Zadar-Pula preko Malog Lošinja koju su održavali 2012. godine, rekao je kapetan Franičević, dobit će suglasnost, ali ne i subvenciju:
{mp3}Reportaze/lnp_franicevic3{/mp3}
Možda će situaciju promijeniti Europska komisija koja će inzistirati na tržišnoj konkurenciji u pomorskom prijevozu, uzda se LNP, a tržište se otvara 2017. godine.