Od 1. siječnja otočani putuju na kopno plaćajući povlaštenu cijenu, a to pravo ostvaruju uz otočnu iskaznicu. U tom slučaju cijena trajektne putne karte manja je za 50 %, što u slučaju putovanja na Splitu najbliži otok – Brač iznosi 15 kuna za povratnu kartu.
I tu ništa ne bi bilo sporno kad broj putovanja ne bi bio ograničen, jer prema “Pravilniku o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na povlašteni prijevoz na linijama u javnom pomorskom prometu” stoji kako imaju pravo na putnu kartu s popustom za jedno polazno-povratno putovanje.
Naravno kako je život ponekad teško „ukalupiti“ u pravilnike i odredbe, otočani negoduju kako im to otežava ionako ograničavajući život na otoku. Što ako živite na otoku, a radite u Splitu ili što ako imate rodbinu na otoku? Evo kako razmišljaju otočani:
{mp3}Reportaze/pravilnik_o_prijevozu_otocani_anketa{/mp3}
Problem je i to što otoci nisu međusobno povezani, pa za doći s otoka na otok treba prvo trajektom do kopna , te drugim do otoka, a pravo na povlaštenu putnu kartu je već iskorišteno. Na takve situacije upozorava i predsjednik Otočnog sabora, Denis Barić, koji gotovo svakodnevno prima pritužbe stanovnika otoka. Poslušajte tko ima najviše problema te što je s učenicima?!
{mp3}Reportaze/pravilnik_o_prijevozu_otocani_1{/mp3}
Krajem prosinca prošle godine Otočni sabor zatražio je ocjenu ustavnosti novog Pravilnika, a zašto, pojasnio je gospodin Denis Barić:
{mp3}Reportaze/pravilnik_o_prijevozu_otocani_2{/mp3}
Barić tvrdi kako Pravilnikom ne treba ograničavati broj putovanja po povlaštenoj cijeni već ih „proširiti“ i na putovanja s otoka na otok, a sve to temelji na podatku Ministarstva prometa kako sve državne pomorske linije 80 % godišnjih troškova pokriju zaradom u turističkoj sezoni, dok preostalih 20% u ostalih 10 mjeseci. Izmjenom pravilnika mnogi bi profitirali, od brodara do države, a otočani bi bili zadovoljni.
{mp3}Reportaze/pravilnik_o_prijevozu_otocani_3{/mp3}